Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det er jo næringer som direkte blir berørt i større grad enn andre og de taper penger så det griner nå, men vil tjene penger så det griner når viruset er under kontroll. Feks reiseliv og oljenæring, mye er satt på hold, og aktivitet, kontrakter osv kommer tikkende inn når de vet at fremtiden normaliseres? Hvordan har eksport av fisk vært? Smart å kjøpe litt Mowi snart?

1 Like

Grei HS på gang. Brudd ned denne uka?

2 Likes

Jeg tipper det blir en rød uke og har posisjonert meg for det, men har jo vært litt vanskelig få noen folllow through både opp og ned i det siste så vi får se.

1 Like

Ja minner litt om 2018. God start på året, så krasj, så vill innhentning og så krasj i slutten året.

1 Like

Derfor har jeg vektet meg ned denne uken:

1 Like

Skikkelig mange som har motsatte meninger på Twitter, fra Black Monday til bullish reversering og nye, uante høyder.
Det er i alle fall hva jeg tenker utviklingen kan bli:

Følg med på futures når de åpner igjen.

1 Like

Fint når andre gjør jobben for deg og skriver en oppsummering. Og jeg er offisielt på bjørnesiden av markedet igjen.

2 Likes

Reflekterer i veldig stor grad eget syn og sum av egne observasjoner det her. Gikk til høy grad av cash (>75%) i slutten av forrige uke og er forsiktig med kjøp de neste ukene. Synes det har surnet spesielt den siste tida (2 uker ish) men grafene fra indexene over viser jo at dette potensielt kan være toppformasjoner/avrundinger som har blitt bygget over lengre tid enn det.

1 Like

Tenkte på dere da jeg så denne.

Oktober 29, 1929:
"Jeg kunne ikke selge selv om jeg visste det fallt, alt var suppe, jeg kunne ikke få beskjed gjennom, alt var sperret(jammed)
1 Like

er det nå jeg skal øke litt? :wink:

Godt å få bekreftet eget inntrykk av dyktige folk. Jeg har selv 100% cash nå, og har gått i bjørnemodus mtp makrobildet.

Tenker du da generelt, altså det som har vært påpekt lenge nå, eller er det noe spesielt med makro nå som jeg ikke har fått med meg? Jeg tenker Trump har alt å vinne på å holde det oppe frem mot valget ?

Leser nedgang på mange parametre, men er også oversolgt i US. Kan bounce, men lukter ned av helheten.

Ser på volum at det selges mer ned enn det kjøpes opp.

1 Like

Enig med kjøp / salgsvolum @anon99163478 - men synes også det ser kanskje litt oversolgt ut over dammen på kort sikt. Den lange trenden er nå i allefall ned :wink:

Nyheter:

• Kraftig fall i detaljhandelen!!!
  • Venter sterk oppgang.

Ikke lett å henge med…

2 Likes

Det var overskriften, men… « Detaljhandelen faller 4,9 prosent i august, men salget er fortsatt høyere enn før coronakrisen, melder SSB.»

2 Likes

Var det bunnen allerede?

Følger 0 med idag , men registeret børsen opp nå ja… det er jo ikke rart når USA suste opp fredag og futtene er nesten 1% opp nå …

Better ( bader) days are coming :sweat_smile::man_shrugging:t3:

Den fremste negative trusselen mot at FED skal få fortsette å pumpe opp aksjemarkedet var at enten at Biden skulle vinne, eller at man skulle få en limbo situasjon etter valget.

Nå som Bader Ginsburg valgte å krepere rett før valget, og Trump både kan levere enn katolskortodoks småkirkeekstremist som kommer til å være med og styre usa i tiår fremover, og også får en høyesterett som garantert gir han valget, så ligger alt til rette for et helt vanvittig faceripping rally fremover.

1 Like