Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hvis man ser på det tekniske så må man huske på hvor man er i forhold til resten trenden.

Prøve seg på bear produkter nå, i en potensiell reversal fra bunn med bullish tendenser er risky.
Man har forløpig hatt en av de største korreksjonene i opptrenden siden bunnen i mars.

Ville fulgt med på rally og sett hvor det ender, før jeg eventuelt hadde satt noe bearprodukter.

3 Likes

Får håpe “finansmannen Trump” er bedre på å styre landets økonomi enn sin egen da. Eller her har han i det minste med seg gode folk, men mannen er jo sta også da.
Blir så forbannet når folk på jobb omtaler Trump som en dyktig finansmann og god med penger.

Jo men jeg snakker ikke om Trumps evne til å fikse økonomien, den har jeg VELDIG liten tro på.

Trumps evne til å diktatorisk styre statlige aktører til å pumpe opp finansmarkedet derimot har jeg veldig stor tro på.

For mange av trumps velgere vil skattesnusk bare vise at han er flink forretningsmann. Og så lenge de får inn ekstremister i høyesterett er alt rot og vissvass de siste årene tilgitt

2 Likes

Hehe, dersom skattefusk er definisjonen på dyktig forretningsmenn så sier det en del ja. Milliardtapene han har betyr ikke så mye da. Tapte vel voldsomt på 80-tallet også. Så det er vel takket være faren han ikle har gått konk enda.

Tror uansett ikke det er mange rikinger i denne verden som ikke er kriminelle da :wink:

Er det skattefusk Trump har drevet med?

Skattefusk er vel ulovlig?

2 Likes

Demokratisk seier i valget er ikke nødvendigvis negativt for aksjemarkedene. De har like stor interesse av stimulier som Republikanerne. Mitt bet er at det fundamentale vil spille en større rolle fremover, spesielt inn mot jul og over nyttår. Jeg tror toppen har blitt satt. Best bet for bulls er sidelengs :wink:

Wallstreet vil på mange måter heller ha Biden - mer forutsigbarhet. Det jeg derimot tror blir en trigger ned er kaoset som oppstår i kjølvannet av et valgresultat som ikke vil anerkjennes av noen av partiene.

2 Likes

Synes det er morsomt at folk tenker så vondt om parten de ikke liker at det forskutteres at vedkommende ikke vil godta valgnederlag. Da har man på en måte allerede sikret en rasjonale bak selv legitime tap.

1 Like
3 Likes

Jeg stresser ikke så mye med valget. Det er jo befolkningen som velger om de vil fortsette med galehuset eller om de vil ha en gammel kæll med litt mer vett mellom ørene.

Jeg kan stadig ikke fatte og begripe at det ikke finnes en eneste 50-55 år gammel mann med karisma og intellekt blant 330 millioner mennesker i stedet for eldrebølgen vi får nå.

11 Likes

Eller kvinne

8 Likes

Selvsagt, en glipp der fra min side. :upside_down_face:

1 Like

Litt kortsiktig overkjøpt nå? prøver en liten bear trade igjen her så får vi se.

2 Likes

https://www.bloomberg.com/news/features/2020-09-29/new-york-city-bankruptcies-2020-pivotal-point-for-business-as-covid-cases-rise?srnd=premium

2 Likes

Virker som en del stemmer er bullish, men med mine briller så virker det tydelig at volumet opp er ikke nær volumet ned. Teknisk virker området rundt 3350 å være make og break for veien videre med motstand på 3390-3400.

1 Like

Rødt i hvertfall over dammen, selv om det ikke er så mye

1 Like

Røde futures også, -0,8 til 0,9%.

Alt stemmer for at US skal videre ned ja, er bare usikker på om OBXen kan følge etter. Håper jo det.

Futures:

Brudd på bearflagg i natt - target et sted under 3000. Stemmer også bra med EW tellingen min,
OG at den backtestet brudd av den stigende trendkanalen fra april. :wink:

Jeg venter egentlig en higher low nå, også test av ca 3400.

En lineær regression tilsier at den siste bunnen/toppen var utenfor trenden og at vi nå på ca 3300 er helt i bunnen. Går vi lengre ned enn 3300ish, så kan det potensielt bli litt stygt, da skal 3200ish testes igjen.

1 Like

Godt poeng - her er alternativ (bullish) telling - i tilfelle skal vi ikke forsere 3196 (for en higher low som du sier) - en bølge II av VI. Da er bølge III target rundt 3400-3500 :+1:

2 Likes