Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Og til dere som er skeptiske til TA? Her er to teorier, man tar da posisjon når det er avklart hvilken som stemmer. Evt ta posisjon og så kjøre med stop-loss. Også må man bare justere strategien utfra politikken i USA for å se hvor stor risk(posisjon) man skal ta. :stuck_out_tongue:

EDIT Disclaimer, burde fått @Hocki til å gjøre denne TA-en, han har vesentlig bedre treffprosent på TA enn meg :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg synes det er veldig fint å se “det alternative” scenarioet. Når man har en bias i utgangspunktet basert på analysen man har gjort, så er det ofte vanskelig å se det motsatte caset (selv om jeg alltid prøver å finne motargumenter). Det som er fint med TA, det er høyst subjektivt, men alltid riktig når man har funnet det som er riktig set up / formasjon etc. Derfor man bør ta posisjon når man får bekreftelse - som du skriver @Christian. De fleste som disser TA har jo ikke skjønt at hitrate ikke er synonymt med en god analyse. En god analyse kan være riktig i seg selv (altså ifht. reglene for TA), selv om prediksjonen spiller seg ut på en annen måte enn det analysen tilsier.

3 Likes

En annen ting mange glemmer er at om man får 4 trader såvidt i minus og så en skikkelig fulltreffer på hver 5te i snitt så kan man fortsatt få en god avkastning. Antall treff er ikke eneste parameter. Jeg har også en del trader som har vært “feil”, men likevel gått i pluss.

3 Likes

Og TA eksisterer jo ikke i et vakuum. Vi har jo stadige utspill om handel, vaksiner, QE osv osv… som snur litt på sakene.

Jeg leser som @Christian at vi mulig skal teste 3400 igjen, men akkurat nå virker det som et dip først.

Det er så mye makrostøy med Covid, opprør, presidentvalg, brexit, handel, Kina, Russland - you name it.

EDIT: Det blir jo som å ta TA i et selskap. Kommer det en himmel/helvete-melding så hjelper det ikke å banke i bordet med TA.

EDIT2:

Det jeg har sett på er gapet som den blå linjen indikerer bunnen på, om det skal fylles.

3 Likes

Det er så SJUKT å se på SP500 minus amazon grafen…

herrefred

3 Likes

OBX banker opp gjennom nivå jeg har merket meg i chartet

Mulig dobbel topp i OMX chartet

1 Like

Svakt stigende trendkanal, brudd opp eller ned av denne bli interessant å se

Bruker du futures? Hvis ikke går du glipp av mye data, typisk nok til å fylle gapene på start og slutt av dagen

Du bruker ES1!? Vi er ihvertfall oppe ved gap’et nå, toppen er på rett over 3384.

EDIT: Gap fylt og første røde stick på hourly.

og ned 1%.

Ikke meningen med RT TA, men bare litt interessant om man klarer å skjønne noe etterhvert.

1 Like

Hvor tror du olja går kortsiktig? Der har du jo en viktig ingrediens i å bette mot obx eller ei

1 Like

Dabbet av i USA, så da blir det nok en rød dag i morgen

Edit: Eller ikke :upside_down_face:

1 Like

Får se, får se :stuck_out_tongue_winking_eye:
Er oljeprisen grønn i morgen tidlig kan vel dagen bli ganske frisk?

1 Like

Interesting…

OBX

XACT BEAR

Har samme følelse som i februar, bare ikke like voldsomt. Litt for lite cash, og litt for mye olje😅

1 Like

image

Hvordan reagerer børsene på dette tro? :thinking:
image

Edit:

image

Veldig mye ting som markedet ikke har reagert på så at den skulle reagere slik ved at mr Orange har fått korona var litt spesielt.

Er jo egentlig Bull ? Nå vil Trumf få sympatistemmer og vinne valget. Vekst sikret.

Stemmer. Markedet har ikke brydd seg om noen verdens ting. Skulle jo tro at økonomien aldri har vært bedre enn nå. Men en dag må nesten ting bli realistiske og da er det kanskje ikke mer enn en bagatell som utløser det :slight_smile: