Det er jo ofte slik, Jf. Gavrilo Princip for 100 år siden.
Blir spennende å se om Trump overholder alle smittevernregler nå på tampen av valgkampen…
“Orange swan”
Kanskje man tenker at Trump er 74 år og i risikogruppen, litt overvektig og har kanskje større sannsynlighet for å krepere nå som viruset er påvist? 
Fra E24:
S&P 500 futures falt umiddelbart etter nyheten. Rundt en time senere har situasjonen forverret seg. Alle de tre toneangivende indeksene peker nå mot en nedgang på mer enn 1,5 prosent ved børsåpning fredag ettermiddag. Samtidig peker futureshandelen på de europeiske børsene ned etter nyheten.
Blir det weekly brudd ned av trekanten jeg postet i går, nå? 
Det blir å rigge solid om defensivt før helga, ingen grunn til å leke helt.
Fikk “Oransje” som en del av kodeordet i BankID da jeg logget inn på handel nå… Tar det som et tegn.
I markedet nå har vi jo en artig kombo av flere tidligere kriser:
- Høøøye boligpriser.
- Teknologisektor som er høyt priset.
- Høy prising generelt kombinert med fundamentale ting ute på tur - men man bør også merke seg at indeksene i USA har gått “nowhere” om man tar bort teknologisektoren. Energi er ned.
- Historisk høy arbeidsledighet i USA - og som vedvarer selv 6 mnd inn i krisen.
- Rentevåpenet er allerede avfyrt.
- Et valg som antakelig vil bli et togkrasj i sakte film.
- Spenning mellom stormaktene.
- En pandemi som tar på vei igjen.
- Pengetrykking som kan få oss fra deflasjon til inflasjon. Nå sist ved at FED rasler med sablene om et system der helikopterne kan digitalt betale ut penger til alle innbyggere. (Og kanskje med pålegg om å bruke dem i stedet for å spare slik mange gjorde i forrige runde?)
Kan jo tilføre. Ny rekord i småsparere som har startet med aksjer dette året og ny rekord i børsnoteringer. Det har vel ikke vært færre konkurser nå siden rett før det smalt i finanskrisen.
Eksisterer det noen indikatorer som ikke lyser rødt nå om dagen?
Nå synes jeg sulteforede bjørner fortjener en skikkelig dipp i indeks i det minste
jeg er redd “orange swan” blir en greie… for en verden.
Kjøpt Bear X10 for 350 000 kr nå. Trump going down. Biden for President.
Jeg er redd den kan svi på andre siden, men lykke til.
Jeg synes det ser ut som vi er på vei utenfor høyre skulder på OSEBX. Reflected ned fra 858 og fortsetter ned. Om 790 krysses så skal vi hvertfall ned til 726.
Hvilket papir har du kjøpt da AngryGekko?
Jeg har en plan om å kjøpe tesla bear3x hvis de skulle stige endel på leveringstall idag.
Det som er kjipt med å kjøpe bear nå, er at Trumph har masse tid til å pumpe børsen med twitter meldinger😄
– Det bør nok ikke falle så mye. Jeg tror dette er høyst midlertidig. Man kan se for seg kaos hvis presidenten blir ordentlig syk, men med den måten Trump styrer på, så hadde vi ventet kaos uansett, sier Nordea Livs investeringsdirektør Leif-Rune Rein til E24 rett etter børsåpning.

BEAR OBX X10 .
Black Monday 19 oktober på mandag i år. Det og en Trump på dødsleiet tror jeg kan sette frykt i markedene tidlig.
Bon Voyage - kan jo bli rik kjapt om det smeller til.
Bon jovi?
Mandag er det 5 Oktober. Man lurer på hvilket nytt det er om Trump og situasjonen hans. Vinner demokratene? Dør Trump? Black Monday 2 uker frem i tid ligger der som en illevarslende påminnelsen om at markedene kan virkelig krakke nær 30% på en dag.

Black friday er vel også samme uken?