Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

De siste ukene har vært vanvittig spennede! Har lært utrolig mye om trading. Har tidligere vært long, men fremover skal jeg fortsette med en trader pott, for dette er morro. Selvfølgelig er jo situasjonen helt rævva, så det er jo litt ambivalent

Kan bli en dag da man kan sette en ny shor/Bear hvis man er interessert.

De som kjøpte hardt girede Bear i går står i fare for å bli knocked Out. Der viser farligheten i disse produktene.

1 Like

Bearx10 på 670 blir butikk ila dagen.

3 Likes

Tenkte det skulle opp på kort sikt. Tenkte kjøpe bull i går men synes det var like risky som bear. Husk at noen ganger er det lureste man kan gjøre å ikke gjøre noe :wink:

4 Likes

Alt grønt og fint, er Corona over ?

Vet du når aksjemarkedet snudde ved andre verdenskrig? Lenge, lenge før den var ferdig.

1 Like

Snudde det før 1941? :stuck_out_tongue:

1 Like

. Med denne holdninga trader du deg vekk.

1 Like

1939-1945? Markedet snudde (ihvertfall sp500) rundt 1942

Er det en god måte å se om market maker har plassert ordre enn å kun se på ordredybden?

I 1942, så hadde krigen snudd. Kan vel ikke helt si det samme om Korona-viruset? Kommer det på plass en behandling, så snur det veldig fort dog.

“Then in May 1942, just before the United States’ military fortunes in the Pacific improved, in the midst of the gloom and the bargains and at the point of maximum bearishness, the U.S. stock market made a bottom for the ages.”

Poenget er at det fundamentale lagger mot pris.

1 Like

Var tendenser til å snu, men Tyskland kontrollerte nesten hele Europa i 1942, var nok først i 1943 at ting begynte å snu, - men dette kan sikkert historikerne mer om!

Kan man si at DAX kurven nå har dannet en OHS formasjon?

Kanskje du burde prøve en litt mindre bombastisk og litt mer ydmyk holdning til markedssvingningene og innse at du ikke alltid kan ha rett? :smirk:

Jeg tror også vi skal videre ned på sikt, men det vil alltid være svingninger. Jeg realiserte ca 60% gevinst i dag morges fra mitt lille Bull-bet i går kveld som du mente var way off.

4 Likes

Tyskerne mistet alt moment i 1941 og etter det så var det “bare” et tidsspørsmål. Husk på at tyskerne ikke hadde klart å få kontroll over nok ressurser til å komme seg gjennom krigen. Spesielt olje var et stort problem.

Best å kjøpe når alt er utbombet enn når det fortsatt står igjen noen bygninger. :stuck_out_tongue:

At det kommer bear marked rallyer er jeg helt sikker på, men når jeg mener at bunnen er lengre ned, så kan jeg ikke sitte fullastet slik jeg har vært i ca en uke nå.


Ser meget fint ut dersom den bryter opp her synes eg.

2 Likes

Var vi ikke på dagens laveste allikevel? :joy:

2 Likes

Jeg snakker ikke om idag, jeg snakker om at du i går kveld var overbevist om at vi skulle ned. Og neste morgen så er vi plutselig 5% opp.

Jeg var -65% ish på mine bears, men snitta ned og endte i pluss igjen. Lager meg en ny posisjon igjen nå :wink: