Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Tror folk generelt er flinke å skrive her på forumet når man lykkes med en trade, men tror ikke tapene komme så godt frem her… :smiley:

10 Likes

Trodde du snakket om lav som grafen til et bear-instrument når index er høy.
My bad :sweat_smile: :bear:

1 Like

Sitter i minus på noen bear fra i går. Ser hva som skjer utover dagen. Tenker dødsraten i USA vil styre mye av børsen fremover.

DAX har kvalmende ECB manipulasjon disse dager ser jeg. Virker som det lureste er å gå Bull x5 i noen dager, for der pumpes det konstant?

Buzz: «Dette er faktum man så absolutt kan være bombastisk om.»

Oslo børs, 1 time senere: «Nei.»

6 Likes

Mye negativitet her, men fra tidligere erfaringer vet jeg at det kommer frem mange solskinnshistorier her om bull derivater ETTER AT vi har steget noen titalls prosent :wink:

10 Likes

Pass opp for den strategien. Ender ofte opp med tap i gira produkt.
Eg tok eit tap på over 1 mill på den strategien ein gang :sweat_smile:

Stopploss, stoploss, stopploss, ha ein plan.

Sjekk lenger oppe i tråden :bear:are missing in action.

4 Likes

Det var speeden sin det :woozy_face::thinking:

1 Like

Lite handel på den ja

Jeg handler via Nordea, og det ser ikke ut til at markedmaker ønsker å selge hele tiden.
Noen ordre går på sekundet, mens andre trekker ut i tid.
På fredag måtte jeg vente ca 30 minutter på en av dem, og i dag timesvis - selv om marginen jeg har satt er romslig.

Futtene ser ut til å roe seg litt nå.

Noen som vet hvorfor obx holder seg mens oljen faller tilbake?

1 Like

Synes Ringnes tegner et realistisk perspektiv på hva som venter oss i tiden framover:

3 Likes

Og da er hovedindeksen i 666, skal vi ta det som ett av flere tegn på at det er på tide å selge?:grimacing:

3 Likes

Sjekk BRENT v/stenging OSE i går vs i dag.

1 Like

Litt mer bensin på bålet.

2 Likes

Er det nå man bør gå bear? Høyeste ledighet siden andre verdenskrig, og her hopper børsen opp 5%

4 Likes

Ja, man skulle nesten tro det var priset inn

1 Like

Noen forklaring på hvorfor OSE er over 5% opp, mens oljepris er 0,7% opp og USD/EURO er ned??

Sjekk oljepris ved close.
Oljen er opp 1,5+$ fra Oslo stengte.

1 Like

I dag har vært en tung dag. Klarte ikke å bestemme meg i går for om jeg skulke gå for bear eller bull. Endte med bear x10, og har fått kjenne den på pungen i dag. For å gjøre ting enda værre kjøpte jeg mer utover dagen.

Er det noen som har noen tanker om veien videre i morgen? Selge posten med tap i dag, eller holde til i morgen?

1 Like