Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Er det hakk i platen, vel mye repeat…

1 Like

Mitt skip er lastet med gull, sølv og aksjer :wink:

1 Like

Mange kan ikke å shorte (retails), og går heller inn (FOMO) på grønne dager, selv om det er lite som tilsier at det burde være grønt i det hele.

1 Like

US opp, hele Europa opp, Asia opp. Dere kan ikke forvente at ting faller i en rett linje? Ting vil alltid korrigere opp i et bearmarket, samme som ned i et bullmarket. Jeg tenkte det ville opp i dag - se lenger opp i tråden hva jeg skrev i går. Dette kan fort få en flere-dagers effekt når jeg ser på chart, men markedet er nyhetsdrevet. En dårlig nyhet og det er rett ned igjen, derfor bruker jeg ikke så ekstrem giring som 10x. Synes det er galskap med mindre man trader med små summer.

5 Likes

Tror det er institusjonelle som kjøper nå

1 Like

Leste det du skrev i går, og i etterpåklokskapens lys burde jeg lyttet til erfarne fjellfolk. Jeg er ikke det selv. Det er snakk om en liten traderpott med penger jeg fint kan tape. Har en trygg jobb i disse urolige tider og ingen lån. Produktene er ren gambling, ikke uenig i det

1 Like

Vi har alle vært der om det er noen trøst, jeg også - jeg har lekt med leverage i krypto og tapt alt, så man må lære på den harde måten. Det er den beste måten å lære på (synes jeg). Hadde jeg vært n00b og noen hadde skrevet det jeg skrev til deg nå så hadde jeg nok ikke tatt like stor lærdom av det er hva jeg mener. Var ikke myntet direkte på deg heller, bare som en generell advarsel :slight_smile:

2 Likes

Prøv å vær åpne for litt forskjellige scenarioer, nå er veldig mange låst inne i en tankegang om at alt bare kan gå ned. Vi kan fint få en bounce her på 20-30% eller kanskje hele faren går over om noen måneder og vi skal opp mot nye highs?

6 Likes

Faren går nok over, men tror det er lenge til konsumnivå og konsumvaner er normaliserte.

Jeg tror markedet overvurderer hastigheten på normalisering.
Mange indikatorer på økonomisk aktivitet er fremdeles ned 40% i Kina blant annet.

1 Like

Jeg er her for å lære, så det er bare fint :+1:

Den opprinnelige tanken var en hedge mot nedgang i porteføljen i øvrig, og det har fungert fint sånn sett den siste uken. Så har nok gambleren og ønske om avkastning tatt litt overhånd i dag. Tar den på kontoen for læring

2 Likes

Gearing vil nok alltid være omdiskutert, men det er hvordan man bruker det som er det viktigste.

Min strategi har de siste ukene vært å trade Bear, takket være flere forumister her som har belyst Corona-saken veldig bra. Føler på mange måter man da har ligget en dag eller to før resten av «mengden».

Siden markedet er ekstremt volatilt har jeg ikke ønsket å gå inn med store summer i dette, derfor heller mindre beløp med høy gearing (10’-20’ og 5-20 i gearing). Raskt inn og raskt ut. Alt fra minutter til over natta.

Det har fungert utmerket bortsett fra den ene gangen jeg ble overmodig og lot 200% gevinst på fredag ettermiddag stå over helgen og jeg ble knocka ut på den 10%-opp fredagen, selv om markedet falt tilsvarende 10% på mandagen. Men da lærte jeg noe der :+1: Har selvsagt ikke truffet på alt annet, men har hatt god gevinst de siste 2-3 ukene. :ok_hand::smiley:

2 Likes

Teknisk analyse for S&P 500 Elliott Wave peker vel på 2600.


Skulle ikke børsen falle i dag da folkens? Koronaviruset blir jo bare verre og verre for hver dag som går.

4 Likes

Olja såvidt i pluss og økt kapasitet på seddelpressa i USA ?

Ser ikke ut for noen tar høyde for Corona og elendigheten den fører med seg.

Er ikke sikkert at det er over enda, så det er ingen grunn til å hovere for at du hadde rett i dag.

Samme gjelder andre veien også, når det går ned.

Vi alle er på børs for å tjene penger, ikke for poengtere hvem som hadde rett eller feil.

4 Likes

Kjenner jeg ble litt bekymret i går da Trump snakket om at de allerede ser på muligheter for å oppheve karantenetiltakene for å få folket ut i arbeid igjen.

De har jo knapt satt i gang tiltakene borti der, og nå skal han åpne opp landet for full maskin igjen?

Om han får igjennom et slikt forslag vil vi vel kunne få en saftig bounce, men det ville jo vært en humanitær katastrofe.

3 Likes

Ganske spennende område vi er i nå på SP500. Trodde i forrige uke at vi kanskje hadde nådd en midlertidig bunn og var klar for en bounce på kort sikt. Tapte ganske greit på det for å si det sånn :upside_down_face:

Mulig vi har nådd toppen av en trendkanal(Grønne linjer) og har derfor kjøpt litt bear på slutten i dag. Kan også hende vi skal bryte kanalen og da er jeg enda mer fucked :sweat_smile:

9 Likes

Det var ikke meningen, bare forstår ikke hvordan dere kan være så permabear etter 30+% ned på en måned.

7 Likes

Jeg har kjøpt en god del i det siste og det har jeg også nevnt i flere tråder, solgte unna en del i dag. Er verken bear eller bull, prøver bare å tjene der jeg kan som alle andre.

Fond driver jeg fortsatt å fyller opp i, det vil pågå en stund til :slight_smile:

3 Likes

Det er tross alt ein del av dugnaden å advare folk når ting ikkje henger på greip :ok_hand:

8 Likes