Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Etter så store fall, er det ikke unaturlig med litt oppgang heller. Som @holmes sier så kan det ikke bare falle dag etter dag.

Hvordan det ser ut neste uke eller uka etter, er det ingen som vet :slight_smile:

Er selv lastet med bear derivater. Det er fortsatt god mulighet for at obx skal til 700 denne uken.

Lastet med bearx10 på obx på slutten i dag, så får vi se hva morgendagen bringer

Ser de skal ha lock down i India med sine 1,4 milliarder innbyggere og de konsekvensene det får for både etterspørsel etter olje og andre varer.

Ting er fortsatt ganske usikkert, major PB faktor nå. Futures danser over trendlinjen as we speak. Gearingen er høy nok til at den kan bli knocka ila kvelden/natten hvis vi får gode nyheter og lite man får gjort med det da handel er stanset.

Tror som sagt vi skal ha et major move opp i de kommende ukene for vi eventuelt skal videre ned.

Ok, for en som ikke har fulgt med i dag.
Hva er årsaken til dette tullerallyet?
Noen essensielle nyheter?

Først og fremst krisepakkene fra FED og ECB, samt Trump sine signaler om å kutte lockdown tidligere. I Norge spiller nok også oljeprisen inn.

2 Likes

Kortsiktig oppside er ~2600…

Kutte lockdown, hvordan har han tenkt å gjøre det? Har ikke fått med meg det :slight_smile:

S&P har jo ikke falt mer enn til desember 2018-nivåer, til tross for ei fundamental krise som er større enn noe annet etter andre verdenskrig. Sånn sett er ikke fallet vi har sett til nå store greiene. Jeg blir overraska hvis ikke S&P beveger seg under 1800 innen to-tre måneder.

Oslo børs har vel falt mer relativt sett, men tror det skal mye lenger ned der også, i hvert fall ned til 520. All oppgang fram til da tror jeg blir midlertidige bull-traps.

Hvis Trump letter på restriksjonene i USA slik han har signalisert får vi kanskje et lettelsesrally, inntil man ser konsekvensene og en enda større nedtur begynner. Ironien er jo at Trump nettopp ved å være så kortsiktig fiksert på markedsbevegelsene stort sett gjør det verst tenkelige i forhold til økonomien. Han er den største permabearen av dem alle.

1 Like

Backtracking på sitt beste.
Her seier eg klart og tydeleg, børsen kan gå ned eller opp. Og det blei ned, så opp.:joy:

2 Likes

Han ønsker å få økonomien i gang så fort 15-dagers perioden er over, så vidt jeg har forstått. Tipper han og Fauci ikke er helt på linje der. :crazy_face:

Tror det er mange som ikke er enig med han der, USA slipper neppe bedre unna enn resten av verden :slight_smile:

1 Like

Jeg vet ikke om det blir en bounce eller varig oppgang, men selv om det bare er en bounce tror jeg den blir ganske stor i prosent.

1 Like

Er ikke alle nyheter i dine øyne bear?

2 Likes

Ikke for alle de som kun er opptatt av å få økonomien i gang. Husk at det er mange i USA som fortsatt tror de slipper unna Corona.

Ikke bare lock down. Hadde skypemøte med en inder i dag. De har også innført portforbud i de store byene. Kun helsepersonell får ferdes ute. Man kan gå ut for handle mellom visse klokkeslett. Virker helt diktatorstyrt (uten at jeg vet om han overdrev).

3 Likes

Når det er så mange meninger fra så mange medlemmer her så lærer man etterhvert også hvem det er lurt å høre på, spesielt for de som har vært medlem her en stund. John @Holmes er i min bok en av de :wink:

3 Likes

Du må bare innse at du ligger litt foran konsensus i US når det gjelder Coronafrykt. Mange nok tror fortsatt det bare vil blåse over, derfor stiger alt i dag. De er sultefôret på en grønn dag.

Overall er jeg også Bear når det gjelder USA, men det kommer til å bli volatilt. Og de europeiske markedene kommer til å følge svingene derfra.

Satte en Bear DAX x8 når DAX avsluttet på ca 11% opp idag. Den bør komme noe ned imorgen. :ok_hand:

1 Like

Etter å bla ha sett bilder fra unge, dumme amerikanere som feirer springbreak på flere strender så vet du dessverre hvordan utfallet blir de neste ukene, eneste som kan redde en ny dipp ned er medisin som virker, det er litt tidlig å gamble på kanskje? Men at det kan gå litt opp først som vi ser lå er ikke umulig, men USA er litt sent ute med tiltak tror jeg.

2 Likes