Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Om vi får en god oppgang i morgen også, så kan vi se på bear. Litt gamble nå føler jeg, men gambling er jo også gøy og spennende :wink:

2 Likes

1 Like

Huff… Som du gnåler, er det ingen andre forum du kan fortsette å spamme og ta en pause her?

3 Likes

Kan se ut som vi skal innom 700 i morgen

1 Like

Ascending triangle?

1 Like

Holy crap, S&P nesten 10% opp!

Trading 101, sometimes the best trade is no trade. Ikke for å høres ut som Yoda men jeg har ikke foretatt meg noe på 3 dager nå. Jeg avventer til jeg ser tydelige signaler. Det gir meg bedre nivåer å shorte fra f.eks.

Å shorte på trass slik enkelte gjør, og være permabear er ikke å anbefale. Det vil alltid være korreksjoner opp i en nedtrend, akkurat som korreksjoner ned i en opptrend.

For å quote min læremester: “Chase the trade you must not. The trade will appear when you are ready”.

14 Likes

Enig, husker ikke sist trade, men har virkelig blitt satt på pause inntil videre.
Ingen klar retning enda, og det ble tydelig vi risikerte en bounce, no vi har fått. Men nå spørs det om blir multiday eller ikke. Det er på tide uansett om man zoomer ut litt, med et bearmarket rally.

3 Likes

Redd min DAX bear blør i morgen, men jeg setter en ny i morgen også antakelig. Det blir verre før det blir bedre tror jeg. Snart kommer de til å stenge alt tror jeg (kun matbutikker har delvis åpent), og det tror jeg ikke markedet priser inn. Så kan en klamre seg til håpet om antivirale medisiner og effektive statlige tiltak for de som er mer optimistiske.

1 Like

Tips: finn deg eit target der du rasjonelt kan forsvare å shorte.

Aksje opp xx% er ikkje godt nok.

Kva om det blir tredagers rally før vi ser kollaps?

Det er mulig.

Om butikkane held stengt ein månad eller to betyr lite, dersom verden står i 2021.

Måtte alle bli rike.

Natta :kissing_closed_eyes:

2 Likes

Kjære venner.
Det er så naivt å tro at dette på langt nær er ferdig, og at vi skal oppover nå annet enn en temporary bounce.

Alle her inne vet hvor ledende USA er for verdensbildet økonomisk sett.
USA har nå en klin sprø president som tror dette skal gå over i løpet av de neste to ukene, samtidig sitter NY sin guvernør og «forecaster» 140.000 personer på sykehus i løpet av noen uker…

Hvor de nå har 50.000 sengeplasser tilgjengelig… Det sier sitt om den kommende situasjonen i en av verdens ledende storbyer.

Til og med de rundt trump (fortjener ikke stor forbokstav. les: Anthony S. Fauci) står og himler med øynene er sterkt uenig i tullet han lirer av seg.

Han kaster alle under broen for å snu børsen og virker bare mere og mere desillusjonert.

Om Olje og Trump
« Forget that the US Congress less than a year ago was actively considering a No Oil Producing and Exporting Cartels (Nopec) Act that would have allowed lawsuits against Opec under US antitrust law (EC Apr.12’19). Forget that Trump just two years ago scolded Opec for keeping prices artificially high and said oil should cost $30 to benefit US citizens. Now oil is below $30, but the winds have changed and the coronavirus provides an excuse for abandoning the principle that governments shouldn’t mess with a free market.» (stjålet fra olje, credz @Krieghoff)

Ikke bare har vi Trump og USA, vi har olje, virus og økonomisk resesjon inne i bildet.
Det skumle her er jo at en av disse faktorene alene kan flytte børsen.
Nå har vi alle 3 samtidig… hvor førstnevnte ikke engang anerkjenner krisen og fortsatt mener det snur før påske.

For å ikke snakke om butterfly effekten av dette i etterkant. Arbeidsløshet, konkurser, endret kjøps adferd og andre uheldige hendelser.

Dette er umulig å spå, men at det skal oppover det tror jeg til og med en blind mann også vil se at trolig ikke burde skje med det første.

Jeg håper jeg tar feil, for dette er så inderlig trist på så mange måter.

Peace out, gud være med oss alle.

6 Likes

Ikke alle i US som tror dette er over til påsken…

1 Like

@Nocturne mener vel det samme som deg. Det er alt fortidlig for å kjøpte stort.

@Buzz

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-25/bank-of-singapore-urging-leveraged-clients-to-sell-during-rally?srnd=premium-europe&sref=CYGKNIog

The head of Oversea-Chinese Banking Corp.’s private banking arm said the coronavirus-fueled crisis has yet to peak and leveraged clients should take advantage of market rallies to offload some investments.

“You use the rebound to sell some of the items, some of the securities that you do not want to hold. That’s the best time to do it,” Bank of Singapore Chief Executive Officer Bahren Shaari said in a Bloomberg Television interview Wednesday.

2 Likes

Jeg skal ikke legge meg opp i hvordan du trader, men legger merke til at flere bare hiver seg på bear uten noen annen begrunnelse enn “virus”.

Alle vet viruset er bad news. Alle tror vi skal lenger ned. Det betyr ikke at du ikke får slike 10% dager i US som i går. Slike dager er potensielt konto-utslettende om man har for mye giring.

Derfor bør man vite hva man gjør og ha litt flaks. Var det dumt å sette short i går? Ja, jeg mener det. Jeg tror vi skal lenger opp og at man ville fått bedre short inngang i dag.

Det finnes noe som heter over-trading.

6 Likes

Støtter ditt syn 100 %. Innen noen uker kan man bare drømme om de nivåer som børsene ligger på nå. Blir ikke forundret om Dow’en er under 16000 innen utgangen av april

2 Likes

Jeg tar til meg lærdom her, @Nocturne :ok_hand:

Angret meg på bear’en i går kveld, den var svensk med handelstid til kl 20:00, så kom meg ut når futures droppet litt på kvelden.

Akkurat nå de neste dagene synes jeg det er komplett umulig å spå. Men når alvoret fra New York virkelig kommer fram (det burde jo kanskje gjort det for lenge siden?), og folk skjønner at Trump aldri får startet opp landet til påske, så tror jeg vi skal videre ned.

Men inntil videre skal jeg puste med magen og observere, og ikke over-trade. :ok_hand::wink:

2 Likes

Hvilket produkt bruker du for å posisjonere deg for Bear?

Så blir spørsmålet; når man nå bommet og sitter bear, er konsensus at man bør komme seg ut fortest mulig og godta tapet, eller bør man holde gjennom dagen og kanskje ut uken?

Stop loss, eller vent til dagen derpå om du tror det skal ytterligere ned. Din egen mening er like god som vår. Dette er gambling. :slight_smile:

Tror du det skal ned i morgen, hvorfor ta tap?

Edit: i stor grad burde SL også burde være styrt av gearingen, ingen vil knockes. Da er jo alt tapt uansett :slight_smile: Fortsetter det e.g 10% opp i dag også før ned i morgen, og du satt 10x BEAR for et par dager siden så er alle pengene tapt selv om det stuper 33% i morgen.

1 Like

Vi lærer alle av våre feil forhåpentligvis, eneste måten å bli bedre på!

Viktigste er å ha en gameplan @Buzz - hvis man ikke vet hva man skal gjøre dersom det går feil vei har man et problem. Jeg går aldri inn i en trade uten å vite hva mine SL nivåer er, og hva target for posisjonen er. Dvs - jeg vet når jeg skal ut når jeg først har gått inn.

Satte en liten short her nå på OBXen. Den ryker ved etablert brudd over 640.

Bare jeg som sitter med bull? :smiley: