Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Sitter selv med tap i bear x2, men er såpass sterk i troen på at mye knekker sammen når vi passerer 1000 døde i døgnet i US.

Hva når konkursbølgen kommer ? Tror disse 2000 milliarder dollerene blir som lommepenger og regne om en ukes tid.

Hva et det egentlig som er positivt i dagens marked ? Selv ser jeg ingenting bortsett fra det muligens er en rekyl opp fra bunn, som snart snur når realiteten innhenter markedet. Følger ikke amerikanere med på media ?

1 Like

Hvis man blir knocket ut på f.eks BEAR OBX x20, taper man hele invisteringen, men kan man tape mer enn invisteringen?
Dvs gå i minus?

Sitter Bull Dax (dæven til rally) noen som har info på hva som spyttes inn markedet der nå? Men også samtidig Bear OBX! :slight_smile:

Du blir knocket ut ved -100% avkastning. Taper alt, men ikke mer enn du har investert

Bytter posisjoner i index en del, men nesten fullt investert i aksjer

Så hvis jeg tar en på bear x20 og en på bull x20, den ene blir knocket ut, og den andre går jo da 100+%, så tjener jeg riskofritt? Helgradering?

Jeg har aksjer @holmes så dette bear-greiene er bare en hedge. Tjene litt ekstra for å kjøpe mer aksjer. Tenker kanskje jeg switcher til BullOBX om den klarer test av 615 (hvis den kommer ned dit).

1 Like

Da går du vel i så fall i null? :face_with_monocle:

2 Likes

Om du investerer 1000kr. Taper 500kr og tjener 500kr så er du vell like langt? :nerd_face:

Blir du knocket ut på den i pluss-siden også?

Å være både bull og bear lønner seg ikke, da får du forventet negativ avkastning (0-kostnader og spread)

1 Like

Se eksemplet over fra @Marionette123 . Jeg mener null som i Even-Steven. :nerd_face:

Men nei, du blir aldri knocket oppover. Så hvis Bull’en går mer enn 100% har du gevinst. Men da er det jo like greit å satse halvparten i Bull og ingenting i Bear. Ikke hedge disse produktene.

1 Like

Sitter bull Ose siden SMIIO kryss. Har tradet kun bull på intradag dax siden SMIIO kryss der, men tok en liten bear post på Dax nå, men usikker på om det blir “sell the news” i USA eller ikke.

Ja jeg mente at hvis du har høy giring og den går mer enn 100% så vil man tjene noen grunker allikevel.

Dvs et x20 produkt trenger da å gå litt over 5% ?

Nei, det blir du ikke, men la oss si at du ikke blir knocket ut, men nesten, og at det neste dag snur. Da vil ikke din bull stige i nærheten av like mye som din bear synker.
Hvis du kjøper:
bearX10, verdi 1kr.
bullX10, verdi 1kr.
Dag 1 så går markedet +9,9%
Din bull er nå verdt 1,99kr.
Din bear er verdt 0,01kr.
Dag 2 så går markedet -9,9%
Din bull er nå verdt 0,03kr.
Din bear er verdt 0,02kr.
Siden % resetter seg hver dag er det ingen god strategi.

2 Likes

Ja skjønner, det var en teoretisk øvelse på knockout. :slight_smile:

Vil jo teoretisk funke hvis du vet at en dag vil ende i mer enn +/- 10%, men gjerne si ifra her hvis du er så sikker ;p

Bottom line er vel at enten kjører man Bull eller Bear. Man hedger ikke den type produkter. :ok_hand:

3 Likes

Ned under 676 nå hadde vært fint for meg :sweat_smile:

Er det rebalansering på Bear X Nordnet produktene? Finner ikke noe om det i faktarkene.