Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja, på de vanlige Bull/Bear er det daglig rebalansering, såvidt jeg har forstått/erfart.

Men kan ikke vise til noen paragraf. :laughing:

Nå bærer det nedover på DAX :+1:

Ingen overraskelse det, tidenes suckers rally i går og tidligere i dag. Nå bærer det nedover.

2 Likes

Ble påpekt har at det for det meste blir postet winning trades og dermed lite fokus på tap. Tenkte dermed jeg skulle ta en for laget :sweat_smile:

De to røde horisontallinjene er 10x Bear posisjoner og pilene er tidspunkt for kjøp (Grådig som jeg var solgte jeg ikke den første da den var ca 60% i pluss en time etter kjøpet) Kjøpte som sagt mer på tampen i går i håp om at vi skulle stange i trendtaket. Dette skjedde ikke og futures er opp nye 4% siden det.

Resultatet av dette er at den samlede posisjonen er 73% i minus.

Det jeg vil frem til er at hvis du skal handle i slike produkter bør du være klar over hvor lett det er å tape alt. Så til de av dere som vurderer dette: Ta alltid utgangspunkt i at beløpet du setter inn ikke lenger tilhører deg. Du har i praksis et skrapelodd

5 Likes

Merkelig det ikke står NOE om rebalansering i produktarket. Må nesten sende en mail til Nordnet og spørre. Har en BEAR OBX 5X nå, i tillegg til den XACT 2Xen som er opp +4% (siden min inngang).

2 Likes

Ja, lurt å spørre for å være sikker :+1:

Olja som drar obx ned?
Olja ned 3 prosent nå.

Wow. Det var et bra Bear run på DAX, SP og OBX. :slight_smile: Håper flere fikk med seg det.
Basically 50% økning på 40 min for dax med 8x gearing.

Hva tror vi ved US open? Sell on news?

image

(Credz @Krieghoff i Makro tråden for en dag siden.)

1 Like

Flere enn meg som opplever marketmaker i bull/bear som mildt sagt ustabil? Virker litt mystisk. Ved litt større svingninger, ser den ut å forsvinne momentant.

2 Likes

(Off-topic:)

Det gjelder nok heller ikke Trump. Jeg legger merke til at en del medier får det til å høres ut som Trump tror det er over til påske, eller at han har som mål at det skal være over til påske. Det stemmer ikke. Trump sa ikke at han trodde det ville være over til påsken. Han sa han ønsket at det skulle være over til påsken. At han ville det skulle være over til den tid.

1 Like

Hadde flaks i lunsjen med en trade i denne, endte vell på 20% avkastning på en halvtime der.

2 Likes

Er ganske stor spread. Virker større i bull enn i bear?

Dekket både 2x og 10x bjørnene med gevinst og kjøpte Xact Bull OBX :+1:

Algorithm trading

if (new_deaths_today > new deaths yesterday)
buy(BEAR_X_10)

4 Likes

Vet ikke helt hvordan MM kalkulerer prisene, men ved store svingninger så forsvinner ask/bid i noen sekunder merker jeg. Man vil også oppleve at man får forskjellig pris, selv om kursen er lik så jeg tipper det er mange faktorer som kalkuleres. Moment har noe å si ser det ut som.

Hvordan skiller Xact Bull OBX fra bull sertifikater?

ETF så bedre beskyttelse ved konkurs / mindre motpartrisiko

2 Likes

Hva tror dere om en sp500 bear x5 over natten?

Høres ut som ren lotto

1 Like

Ikke å anbefale… I morgen pleier å være en veldig sterk dag for SP500