Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jeg tror vi skal høyere. Hvis du ser på weekly så ligger den an til en lower high, men denne vil nok dannes neste uke. Jeg tror vi snur trenden på daily i dag og så går det nok litt opp og sidelengs før det krakker ned igjen.

Ikke rettet mot deg @GyldeN - men permabears som bare tror på “virus” vil få svi. Aksjemarkedet beveger seg aldri i en rett linje. Beklager å være så belærende. Dette er ikke rocket science. Ingenting faller evig osv.

Ideell short entry vil være 2700-2900 på S&P. På OSEBX vil det tilsvare opp mot 725-740?

4 Likes

Har allerede flott gevinst her. Nå blir det å se hvor lenge man tør å ri på bull bølgen da, kanskje selge litt og litt? :money_mouth_face:

2 Likes

Vi skal nok teste bruddet - jeg forventet det ikke så fort men det skjer as we speak.

Faller den tilbake i trendkanalen nå så er det meget svakt!
Alt over 2400 holder HL i 4-hr trenden :slight_smile:

1 Like

Skal vi rename til bull-tråden i nokre dagar?

5 Likes

Marc Faber spår SP500 ned 50%, kanskje 70%

2 Likes

Kjøpte OBX Bear x10 i dag.
Bare småbeløp for moro skyld. Syntes det var merkelig at Equinor steg såpass, da olja sank.

Mister man «rytmen» med Bull Bear må man slutte tvert! Livsfarlig.
Spesielt om man har antydning til «spillegalskap»

Edit
Skyhøy omsettning i det sertifikatet i dag. Fler enn meg som kjøpte ser det ut som :smiley:

https://www.nordnet.no/market/certificates/16699605-bear-obx-x-10

2 Likes

Fin oppsummering, klippet fra Børsforum.

Denne perioden vil være kjent som den gangen da amerikanske myndigheter tvang små bedrifter til å stenge, uten å gi dem en fallskjerm, samtidig som de reddet de store aktørene og blåste kunstig liv i børsen ved å trykke tusenvis av milliarder dollar, og gi «helikopterpenger» til mannen i gata som et plaster på såret.

De som ikke har hatt pengene sine investert i verdipapirer eller eiendom har bokstavelig talt sett det gå vann i pengene sine. Det er spådd massekonkurser i USA, midlertidlig arbeidsledighet opp mot 30%, og dødstallene bikker nok tusen innen en dag eller to.

Det amerikanske myndigheter har gjort nå er å etterlate en hel generasjon elendighet. Finanskrisen er en dråpe i havet i forhold til det vi ser utspille nå. Det sitter en garde på 75+ som blåser alt av bærekraft til side, og lemper en haug med dritt i fanget på de som kommer etter dem.

Børsen i USA har sparket bra fra seg nå, og «how to buy stocks» har vært blant det mest søkte på Google. Trump har sagt at det er «business as usual» om kort tid. Han vil be folk gå tilbake på jobb, gjenåpne skoler, slippe korona ut for fullt. USA har et underutviklet helsesystem, for å sitere NTNU, og de er ikke i stand til å håndtere denne krisen. Den generelle allmennhelsen i USA er langt verre enn i Italia, med 60-70% overvekt blant befolkingen, og de har ikke et system som tar vare på de syke. Det er ikke NAV i USA. Mange opplever å ikke få lønn om de ikke kommer på jobb. Å «åpne» landet kommer til å bli USA sin knekk. Titalls tusen vil dø.

Og oppå dette har vi en oljekrise. Saudi-Arabia og Russland skal presse USA ut av markedet. Klarer de å opprettholde denne produksjonen så er det ikke lenge før USA sin største næring snart går dukken. De er ikke mange månedene unna en likviditetskrise.

Oppå alt dette sier trump at det er «business as usual». Goldman Sachs spår USA sin BNP ned 24%(!) i 2. Kvartal, og sier at de ikke ser en bunn i krisen. Ved sist finanskrise falt børsene i USA rundt 30%, før de gjorde en siste krampetrekning og steg opp igjen, før man fikk 15-16 måneder med nedgang.

Situasjonen vi ser nå er absurd, og oppå dette googler lavt utdannede og lite opplyste mennesker som kjøper Trump sitt populistiske dårskap «how to buy stocks». Jeg har gått fra å være optimist, til å bli moderat, så negativ, og nå er jeg redd. USA har 30 millioner analfabeter, og å kalle det et u-land er ikke en underdrivelse. Det er regelrett skummelt den utviklingen vi ser der borte nå, både på kort sikt for oss investorer, og for den nasjonen som helhet. Et fall i BNP på 24% er ekstremt.

I finanskrisen falt markedet 59%. Dow Jones var ned rundt 30% for 2 dager siden. Forskjellen fra da og nå er at dette er mye, mye verre. Mennesker døde ikke under finanskrisen.

Hold fast, dette blir stygt.

11 Likes

Equinor og Norwegian hadde bra omsetning og bra kursstigning i dag.
Hvor mye påvirket det Børsen, og kan det fortsette med samme styrke i morgen?

Ja, det kan du godt, litt for mye positivitet på denne tråden :blush::blush:

NAS er en knøtt. Null betydning.

1 Like

Bear Bear Bear

Er ikke sjangse i havet at statene åpner opp igjen før påske.

Nå må dere ikke glemme, vi bor i et KRAKK!

1 Like

Det fortsatt er likviditet i markedet, og helikopterpenger kan halde økonomien flytande ei stund til.

Eqnr viste til breakeven på 25$

1 Like

Ingen her som bryr seg om at det ser ut til å bli en rød dag på børsen?

Åjoda, trenger å få tilbake det jeg har tapt de siste to dagene. Men, må finne ut når jeg skal selge i dag…

2 Likes

Ser ut som OBX Bear x 10 kjøpt i går kan bli OK.

Oljepris ned, kombinert med den unaturlig høye stigningen på Equinor i går.
Laks er heller ikke i vinden, for å si det mildt.
Kan vel fort se 2-3% ned.

660 blir vel kanskje testet i dag?

1 Like

Takk! Så samme som bull/bear sertifikat med unntak av sikkerhet da? :slight_smile:

1 Like

Er ny i Bull / Bear gamet… Er til eksempel OBX Bear x 3,5,10 etc… et produkt det funker å sitte med over natten hvis man har troen på nedtur i et par ukers perspektiv eller funker disse bare intradag? Hvilke bear produkter anbefaler dere hvis jeg vil gamble på nedgang til mot slutten av neste uke?

Postet en liten analyse av OSEBX her: OSEBX - Oslo Børs Hoved Aksjeindeks