Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hva er konklusjonen din?

Det fungerer fint å sitte med Bull/Bear * 10 over et par dager, men risikoen øker selvsagt betydelig.

Så vær sikker på en entydig retning for et par dager før du evt velger å overnatte med produktet.

Ikke sitt over et par uker, da har blant annet volatilitet redusert evt, avkastning betydelig.

1 Like

Den er god, takk for svar! :slight_smile:

Lykke til, be careful!

Når de forskjellige timeframene viser forskjellige konklusjoner, så klarer jeg ikke bruke TA til å komme med et skikkelig svar.

Jeg prøver derfor å vurdere hvordan jeg tror utviklingen av viruset vil påvirke de forskjellige landene og tenker at USA er opp nå, kortsiktig pga krisepakker og økt likviditet, men at på noen ukers sikt, så kommer konklusjonen at massiv arbeidsløshet ikke er så hot og at vi skal ned pga FA.

På den andre siden av skalaen, så kan man jo tenke at Norge, pga svekket krone var ned ca 50% målt i dollar og at bunnen vi så for noen dager siden var bunnen.

Nei, jeg synes dette er jævelig vanskelig. Evt behandling/vaksine vil fullstendig endre på dette bildet btw. :stuck_out_tongue:

1 Like

Enig i at det er vanskelig. Mitt primære scenario er hovedtrekanten på høyere timeframes som er nøytral, men så finnes det fraktaler av denne på lavere timeframes. Bryter vi på lavere, så vil vi bryte på høyere på sikt. Satte en ny short nå på 621 på OBX. Brytes 615 tror jeg vi lett skal ned til 580.

Post chartet du referer til? Jeg forholder meg jo vanligvis til OSEBX, ikke OBX, så litt vanskelig å følge nivåene uten chart. :slight_smile:

Ja, beklager, desverre ikke mulig å shorte OSEBX såvidt jeg vet. OBX ser slik ut:

1 Like

Jeg er nok litt viral i min tilnærming og ser mest på disse grafene. Og inntil de viser bedring er jeg skeptisk til utviklingen i markedet. Den eksponensielle utviklingen må stanse før jeg tørr å håpe på at beartiden går mot slutten.

image

4 Likes

3 Likes

Begynner og lure på om bjørnene mine har gått i dvale allerede.

Begynner jo og lure på om vi er på bunn, men likevel nekter jeg og tro det.

Noen som har samme problem ?

1 Like

BULL/BEAR X “rebalanseres” hver dag, gevinst/tap beregnes fra utgangspunktet hver dag. Jeg har kjøpt mini-futures hvis jeg har sittet i flere dager. Disse rebalanseres ikke og oppfører seg på samme måte som vanlige aksjer, bortsett fra at de stort sett har gearing. Vanligvis får du ikke så stor gearing på disse som BULL/BEAR.

Stay in cash inntil markedet viser vei for videre retning

2 Likes

Tja

Umulig å vite.
Tør bare sette småpenger framover.

Solgte Bear Mowi som jeg har hatt en stund. Gevinst ca 20%.
Solgte Bear OBX. Kjøpt på 0.50 i går, salg 0.58

Jeg satte en short på 621 og en 10x på 623. Tror vi skal bryte ned innen den neste timen.
615 er støtten vi må ta ut for å gå lavere, holder støtten igjen nå så er jeg ute.

Sliter med å få opp volumprofil på indeks i Tradingview. Stort problem… :zipper_mouth_face:

2 Likes

Den sammenligningen er jo ikke mye verdt? fra 3300 til 2500 på 55k cases, blir jo fort noen 550k cases om en uke. Skal SPX stå i minus 5500 da? :stuck_out_tongue:

Jepp :sunglasses: :ok_hand:

Neida, synes bare at den passet OK til @Krafer sitt innlegg. Oppdatert i dag så ser man jo at kurvene får større spredning.

Når er dere bjørner fullinvestert i markedet (OBX) igjen? Anonym undersøkelse. Lukker den 13.00.

  • 550
  • 500
  • 450
  • 400
  • Lavere

0 stemmegivere

Vil tro jobless claims- tallene fra USA vil gi en reel negativ innvirkning på veien videre i dag/morgen.

2 Likes

Så hvis man planlegger å gradvis begynne å kjøpe litt hvis den går under 550 men frykter at den kan gå mye lenger så kan man velge alle?

1 Like