Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Tenkte i utgangspunktet når de er ferdig investert

Kan du se på spørsmålet ditt engang til i poll’en, vanskelig å forstå hva du spør om.

Tror du har rett - dette er veldig retningsløst atm. Jeg tok gevinst på 10x og break even på 2x.

Venter på en bedre inngang. Håper nå den bryter opp slik at vi kan gå enda høyere for shorts.

1 Like

Kan man regne det som en solid svekkelse av bear når oljefondet nå skal kjøpe aksjer og at helikopter pengene i USA kommer at føre til en svekket dollar?

1 Like

Kanskje kortsiktig, men det får enda mere fart når det da til slutt setter utfor.

Jeg tror imidlertid at ukeslutt kan bli dårlig, og at neste uke kan bli stygg (-10-15 %).

Når får vi svar på arbeidsledigheten i USA?

Tror det er kl. 1330.

1 Like

Da er jo spørsmålet, hvilke forventning er priset inn? 1 mill eller 4 mill?

Er amatør på andre instrument en aksjer, men kan XACT OBX Bear ett godt kjøp dersom en tror indexen skal ned over tid nå??

1 Like

Hvor mange “amatører” hiver seg nå på disse produktene… på tide å kjøpe bull? :sweat_smile:

Ja, hvis du tenker å sitte noen dager.

Skal du sitte short mer langsiktig (noe jeg gjør), så kan du kjøpe mini futures short for OBX.

2 Likes

Tenkte det samme i forrige uke :sweat_smile: Men nå tror jeg på bjørnen igjen.

Haha, bull er i seneste laget nå. Synes det er flere «amatører» som tenker at dette «hysteriet» er over om et par måneder og er stålsatt for nye rekordhøyder.

Også mange som tenker at de skal ta igjen det de har tapt, og pøser inn det de har av valutareserver på dette nivået. Det mener jeg er altfor tidlig. OSE kommer garantert under 500 i løpet av året.

2 Likes

Har du noen eksempler? Eller andre som kan skrive hvilke dere har handlet?

Jeg har Mini short OBX Nordnet N6

1 Like

Jeg bare tuller selvfølgelig. Tror også vi skal lenger ned. Men med antall som handler disse produktene og ikke har satt seg inn i verken gearing eller rebalansering tenker jeg det er en del som kommer til å gå på en smell. Men de om det. Jeg har vært belærende nok :sweat_smile:

2 Likes

Bedre å høre på ekspertene, som mener at man bør kjøpe aksjer i januar 2020 og selge mars 2020…

4 Likes

ok takk, skal sjekke ut det, Tror ikke negativiteten er over enda, og når koronasmellen går opp for amerikanerne tror eg vil skal mye mer ned…

1 Like

Eg er nok en av de :joy: Men ved kjøp av feks. 10.000kr i [MINI S OBX NORDNET N06] så kan en vel ikke tape mer en de 10.000?

Anbefaler at du leser all dokumentasjon om disse produktene på Nordnets sider.
Det står ganske klart hva det er du kjøper og hvordan de fungerer.

For å svare på ditt spørsmål så er svaret nei, du kan ikke tape mer enn det du satser på Mini S.

1 Like