Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ok, takk for svar, skal ta ett “lodd” for å balansere portefølgen litt. Klarte testen til Nordnet forresten, men den klarer vel sikkert en 5åring også :joy:

1 Like

Expedia stock falls after Goldman Sachs turns bearish -6% premarked

[0](javascript:void(0))

Published: March 26, 2020 at 7:59 a.m. ET

https://www.marketwatch.com/story/jobless-claims-set-to-soar-by-the-millions-as-layoffs-surge-due-to-coronavirus-shutdowns-2020-03-25?mod=home-page - Husk denne.

" Jobless claims set to soar by the millions as layoffs surge due to coronavirus shutdowns"

  • Om 20 min.,

Den er BEAR for US market i dag :slight_smile:

1 Like

Kommer ikke disse tallene 1330 Norsk tid?

Edit: så ikke at du editerte :sweat_smile:

1 Like

Jo, men følger du US nå så ser du at det allerede er på vei ned. (Dette kan også være tilfeldig følger jo seff også oljen, og kan være vanlig volatilitet)

Fikk uansett Bear godt oppe, så evaluerer situasjonen as we go.

1 Like

Og sp500 futuren går opp?! Forventet man enda verre tall ?

Skjønner virkelig ikke hvorfor futtene er på tur mot null etter slike tall. Det er et merkelig marked.

Tror mye var priset inn, og et mye verre scenario. Konsensus lå mye høyere etter det amerikanske medier rapporterer. Men hallo, det er jo ikke positivt, men glad jeg for øyeblikket ikke er i bear.

Synes det enda er litt retningsløst.

Akkurat nå går det oppover :sweat_smile: Ser om eg skal ha meg en liten short på 2560.

Det er helt meningsløst det her. haha, dax gikk plutselig i fyr og har gått 300 poeng på en time :rofl:

Tullerally opp og ned hele tiden. haha

Må jo være grov manipulering av børsen.

1 Like

Jeg tror at det er trading som styrer nå. Har ikke noe med det fundamentale å gjøre. Krisen i USA har såvidt begynt og vil øke kraftig. Konkursene har ikke tatt seg opp skikkelig enda. Europe har ikke fått lettet på problemet (verken corona eller økonomi). Jeg tror at mye er basert på Italien, men problemet er at alle landen må ordne dette etter egen lommebok, vilje og generell statssituasjon. Sverige har en annen tilnærming mot Norge der begge har relativt like resultater. Mens Spanien har lik Frankrike, men Spanien greier det ikke. Fundamentale burde si at vi skal korrigere mer enn ned til 2018 nivå… Men dette kanskje vil skje til høsten når alt har ballet på seg skikkelig.

3 Likes

En meget kraftig korreksjon kommer nok lenge før høsten.

1 Like

Tror dere SP500 ender i pluss i dag?

Ja og nei og kanskje :joy:

1 Like

Tror ikke det ender i pluss, men det er vill tipping og masse håping :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror Usa ender i pluss, det pumpes noe jævlig der borte nå.

en arbeidsflokk på størrelse med et lite land er blitt arbeidsledig, og det sender børsen til værs?

1 Like

Fundament og pris er (nesten) helt frikoblet fra hverandre…

1 Like