Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Mye rart som skjer i et bear marked. Trenden er fremdeles ned vil jeg tro, men det blir nok humpete fremover. Derfor det kan være greit og ikke vær like skråsikker som flere her inne er som stiller seg totalt uforstående til en 4-5% oppgang etter det kjappetste 30% fallet på årtier.

1 Like

Ser ut som at Trumpen er i valgkampmodus og pumper for alt det er verdt. Taper han børsen så taper han valget.

At det blir humpete er en sak, en annen er når disse oppturene kommer. Samme dag som det meldes 3 millioner nye arbeidsledige henger ikke på greip.

Stupid beyond belief…!

Mnuchin says jobless claims data is not relevant as Senate coronavirus stimulus changes the calculus of business owners

Ja, ja, hvis dette ikke er relevant så vet ikke jeg.

1 Like

Helt enig, her skurrer det virkelig. USA har aldri vært i nærheten av en slik arbeidsløshet i fredstid som ble konstatert av jobless claims-tallene i dag.

Vil tro det er statlige finansinstitusjoner som er inne med støttekjøp på børsene i dag, ellers ville det raknet. Men det er begrenset hvor lenge de kan holde et slikt marked oppe uten å ha det fundamentale i orden. Er virkelig redd for hvor hardt det kan smelle de kommende uker.

1 Like

Er det pensjonsfond som rebalanserer eller hva søren er det som skjer?

2 Likes

FED pumpa. Print dollars, så mye du vil, kast inn i aksjemarkedet og press opp markedet syntetisk. Fatter ikke at det kan være lov.

1 Like

Mener jeg leste i dag at folketrygdfondet nå er inne med brede støttekjøp.

Det rakner til slutt, jf finanskrisen.

Er ingenting som skurrer her. På samme måte som når markedet gikk opp for et par måneder siden på dårlige tall så gjør den det nå også fordi markedet vet at støttetiltaken til økonomien blir deretter. Sist men ikke minst er det også fordi den bunnet ut på det mest historiske oversolgte markedet ever, og da er det klart at en kraftig rekyl er på sin plass

1 Like

Når første prioritet er høye børser, da finnes det ikke grenser :slight_smile: Men en dag vil jo det fundamentale ta over, hva skjer da?

Bra du lever i troen, GyldeN. Er usikker på hva du har opplevd av børskriser tidligere når du ordlegger deg på den måten. Vi får ta opp denne tråden og disse innleggene mot slutten av april/mai, så kan vi se hva indeksene ligger på da. For øyeblikket ligger hovedindeksen på 683 og Dow Jones på 22 062.

Tror du ikke jeg er klar over at vi skal mye lenger etterhvert? Jeg er bare ikke så blind at jeg tror at det går konstant nedover hele veien sånn som flere her. Jeg var en av de som advarte flere ganger om dårlig makro lenge før dette slo ut

4 Likes

Hvem har i huleste har sagt at det skal gå rett ned? Ta utgangspunkt i hva folk skriver, og ikke konstruer ting i ditt eget hode.

Du sier jo at ting skurrer fordi vi går opp?

Jeg sier det skurrer at børsene reagerer positivt på de dårligste jobb-tallene fra USA noensinne. Uten at de har kommet signifikante andre gode tall.

3 Likes

Ja my point. Du forstår tydeligvis ikke den store sammenhengen

2 Likes

Virker som du i liten grad evner å argumentere fornuftig. Så la oss stoppe der.

1 Like

Hehe takk det samme :joy:

2 Likes