Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Selv om dette er en bear tråd må jo tidenes arbeidsledighet både her hjemme og i US være stålbull :joy::joy::joy:

1 Like

Haha, ja. Noe mere bull-tegn har jeg aldri opplevd😂

Jeg er bear på lang sikt som sagt. At dere ikke klarer å forstå hvorfor vi går opp for tiden er ikke mitt problem, men jeg prøvde iallefall :joy: Vær forsiktig med giringa :laughing:

1 Like

Hvor lenge er du bull da? Spennende i ettertid å sjekke, haha.

At bad news kan være good news pgr stimuli o.l er ikke noe nytt. Det må man som bear være klar for.
Det er ikke alltid det er slik, spesielt nå som man begynner gå tomt for krutt så blir bad news mer bad news. Men akkurat nå øyner folk en heftig pakke fra USA/FED.

1 Like

Har tro på at vi når 2700 ish @sp500. Mulig reshort før helgen

1 Like

Fair enough.

  • Teknisk så er det positivt på kort sikt
  • Enorme stimuli på vei
  • Nedgang i antall smittede i flere land bl.a Italia. Noe markedene tolker, som positivt
    Skjønner ikke at man vil sitte bear nå. Vent heller til dette oppsvinget mister fart. Nå blir jo alle nedsving kjøpt. Go with the flow
2 Likes

Ja, jeg er usikker på hvorvidt jeg skal ta tapet og vente på ny inngang, eller bare sitte og vente. Nå er det ikke de helt store summene det er snakk om så heller litt på og bli sittende bear.

Samme her. Men de små summene kan fort bli 100% tap. Har nesten 40% tap nå. Tror jeg sitter, så kanskje jeg endelig lærer.

2 Likes

Jeg har solgt 10% av bull posisjonen, tror det kanskje er mer å hente?

2 Likes

Jeg tror vel egentlig det jeg og. Nå pusher markedene dette litt til, tyne ut noen dråper til, så bærer det nok ned igjen. Men siden jeg tenker dette så er det sikkert mange andre som tenker det samme. Og da skjer jo gjerne det motsatte. En ting er sikkert: vi småsparere i Norge Sverige, og Danmark må bare følge med der det går.

1 Like

Er glad for at kan lese charts i dette markedet.
3 av 4 trades i pluss i går.
2 av 3 trades i pluss i dag (1 break even).

Vil gjerne prøve lengre swings mens som tittelen på denne tråden sier så er det veldig schizofrent, så da må jeg bare frem med sminkesakene og late som jeg er Jokern :clown_face:

5 Likes

Jeg har bare tatt to trades så langt bear fra 4 mars - 12. mars og snittet inn bull etter det, ser ut som begge blir bra

2 Likes

Hvilke bull / bear produkter bruker du siden du svinger så lenge @holmes? Xact sine?

Japp :+1:

2 Likes

https://finansavisen.no/agenda/7503158/nar-tilbakeholdenhet-eller-a-gjore-ingenting-er-den-beste-investeringsstrategien

Bra artikkel men de bruker så tullete eksempel. De fleste her inne som har dette som en hobby er jo aktive investorer.

Det sagt, er man passiv er det kanskje likegreit å bare sitte fremfor å begynne å trade… :face_with_head_bandage:

1 Like

Offff… Ser på nyhetene fra New York, sykehusene er allerede sprengt. Dette blir ille.

1 Like

Deilig SHS formasjon i SP500 nå, for de som ikke sitter bear der nå :wink: