Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Lyst å dele et bilde hvor du viser formasjonen?
Spørr for en venn :innocent:

Sånn ca. https://invst.ly/q902e

1 Like

Riktig, men hvilken time frame ser du en HS på S&P?

5 min :wink:

18:54:29

Henrik Giæver

Oljeprisen faller

Etter å ha svingt kraftig gjennom dagen, har oljeprisen nådd dagens laveste nivå, og prisen på nordsjøolje (Brent spot) falt nettopp under 26 dollar per fat.

Omtrent samtidig som fallet begynte å tilta, skrev Reuters at Saudi Arabia sliter med å finne kjøpere til oljen sin, ettersom etterspørselen avtar.

Reuters siterer en anonym kilde, som sier at fallet i etterspørsel er todelt. Hovedsaklig handler det om at de massive tiltakene som har blitt iverksatt over hele verden som følge av koronaviruset har satt en demper på reiseaktivitet, men også økte fraktpriser får skylden.

Saudi Arabia erklærte tidligere i mars en priskrig på olje, etter at oljeprodusentsamarbeidet Opec+ ikke lyktes i å komme til enighet om å redusere oljeproduksjon for å holde prisene nede. Siden erklæringen om priskrig, har oljeprisen falt over 40 prosent, fra over 45 dollar fatet.

3 Likes

Kilde
Investor.dn.no

«Redusere oljeproduksjonen for å holde prisene nede» ?

:partying_face:

Screenshot 2020-03-26 21.06.38

2 Likes

Fatter ikkje at markedet kan manipulere på denne måten!!! Snart 1000 døde i USA, snitter ned Bear i morra!!!

2 Likes

En velkjent teknikk fra Trump sin side. I går sa han at etter at pakkene var lansert så skulle aksjemarkedet snart gå skyrocket. Ja jøss.

Synes personlig S&P ser meget bra ut på høyere timeframes og muligens en smule toppish på lavere timeframes. Ekstremt synd jeg ikke får opp volumsøyler på TV på indeks. Må man betale for dette?

4 HR

Fint gap opp av fallende trendkanal. En liten test ned (knapt merkbar?) før videre opp.
Tenker jo dette gapet bør fylles en gang i fremtiden… ? :zipper_mouth_face:

Daily

Opererte med en hypotese om en bounce for å danne bearflag på daily. Dette skulle i følge meg ikke ha ført oss til mye over 2600. Men den gikk rett gjennom og vi er nå på 2630. Flagget er fremdeles mulig, men da må den helst korrigere nedover i morgen.

Likevel, gjør den det så ligger forrige daily low helt nede på 2192. Ergo må altså indeks korrigere lavere for å lage en lower low på daily. Det skjer nok ikke med det første. %-vis er det et megastort drop og jeg føler jo mye elendighet er priset inn når vi har droppet såpass mye, såpass fort.

Jeg ser mer for meg at den lager en higher low, men en lower high etterpå, og at vi så danner en trekant / konsolidering vi kan gamble på blir bearish om man er bearish.

Weekly

Så den mest interessante timeframen (synes jeg). Vi har en bullish engulfing candle på weekly.
En bullish engulfing er som navnet tilsier ekstremt bullish, og det på en en ganske stor timeframe.
Hadde ikke makrobildet vært så dystert, hadde jeg gått all inn bull pga. dette.

MEN; jeg tar med i betraktning at børsene vil i stor grad fremdeles være nyhetspreget, at vi stanger rett i 200 weekly MA, og at lavere timeframes ser ut til å ville korrigere litt ned, som kan smitte over på daily og så weekly.

Så hva er konklusjonen? Som jeg sa tirsdag er det litt bullish bias over S&P for tiden og man bør være litt forsiktig med bear posisjoner. Går det ned i morgen så blir bildet kanskje litt tydeligere.

Igjen, jeg har ikke volumprofil i chartene her, så det gjør analysen litt mangelfull. Bildet ville vært mer helhetlig om jeg kunne se at det var volumklimaks på bunn og like stort eller større bull volum på weekly enn foregående uke.

Hvis noen kan supplere med weekly chart med volum blir jeg veldig glad :slight_smile:

10 Likes
3 Likes

Vi er der allerede ja :slight_smile:

https://www.cnbc.com/2020/03/26/heres-why-stocks-are-rising-on-terrible-news.html

Der toppet USA antall påviste smittede

1 Like

Hvis futures kan gi en pekepinn:

https://www.tradingview.com/chart/IUZIbQiv/

Edit: la til skjermbilde.

1 Like

Ikke lett å være spåmann i desse koronatider :thinking: Her spår ekspertene børsen moderat opp ved åpning, og alt skulle vel tilsi det gitt Usa igår, men her dundrer vi nedover i minus. Ha en fin dag på børsen alle sammen :upside_down_face:

4 Likes

Nå skal det jo sies at å åpne ned rett i overkant av 1% er jo ganske så moderat i disse tider. Ellers har jo spådommene til Berntsen vært ganske så spot on de siste ukene

Er ikkje så vanskelig å opne opp futures på morrakvisten og så legge inn litt feilmargin :joy:

6 Likes

Helt riktig, spådommene kommer jo ofte rett før børsens åpning :sweat_smile:

1 Like