Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jeg spår ett nyhetsbilde preget av kaos i amerikanske sykehus nå til helgen. Tror på en ny rød mandag, nå som italienske tilstander setter seg inn i USA

3 Likes

Tror egentlig du har rett, men nå har strategien med å kjøpe bear på fredag og selge på mandag fungert så mange ganger at jeg begynner å tvile på at det vil kunne funke like bra igjen :grimacing:

2 Likes

Ja, det er ofte best og gi seg mens en er på topp :joy: Men frykter det blir litt kaos i helgen så gambler på en bear til mandag.

Fakeout i OBX?

image

1 Like

Det er vel mer et hint om at den linjen du har trukket ikke er så viktig, derimot så ser det ut til at 640 er en motstand. Ref toppen til venstre for “fakeouten”. :slight_smile:

5 Likes

Hva mener dere det er vi ser i indeks?

  • Bearmarket rally
  • Bunnformasjon

0 stemmegivere

Jeg tok meg et bjørnelodd i SP500 som jeg skal bli i over helgen, så får vi se hvordan det går!

2 Likes

Kan du bekrefte at det ikke er daglig rebalansering i XACT OBX BEAR?

XACT OBX Bear

Mulig HS på 15min SP500 futures?

2 Likes

Kan du bekrefte at det ikke er daglig rebalansering i XACT OBX BEAR?

Det kan bekreftes.

1 Like

Takk, da setter jeg nok en short over helgen.

15 min HS:

https://www.tradingview.com/x/Wwe7cC5b/

Mønsteret de siste 4 ukene har vel vært at det har kommet ræva Corona-nyheter som har samlet seg opp i løpet av helgen. Med påfølgende børsfall på mandag.
Kan hende denne helgen ikke blir noen unntak.

Kjøpte bittelitt Bear Starbucks i går. Skal ikke anbefale noe, med Starbucks har steget mye siste uke. De må jo blø noe hinsides.

1 Like

Har sittet med min i godt og vel en uke. Hadde håpet på en dropp ned til 600 eller deromkring før jeg selger, er litt i minus.

Tenker det blir litt sell off på slutten, kan skje mye elendighet i US i løpet av helgen.

1 Like

Jo det er rebalansering

1 Like

https://doc.morningstar.com/Document/4b6f71f50ef7bbf54c6de2950e624e57.msdoc/?key=8dd5dbfd3b13dda729a141de11b7974a651e7b07bdbd2f782b1296494ff98054

Var litt kjapp på labben, men har ikke merket noe til denne rebalanseringen siden jeg kjøpte for en god uke siden ???

Når gearingen er lav blir ikke effekten like stor

“For at fondet skal beholde en eksponering på
-200% av fondets formue, gjøres det daglig en ombalansering av
fondets terminkontrakter.”

Sikkert dumt, men selger halvparten av bull posisjonen her i dag. Uansett deilig å se så fine tall på kontoen.

4 Likes

Hva tenker folk om mini-futures i stedet for BULL/BEAR for å unngå rebalansering når det svinger og vil sitte med det over en del dager? De har jo stort sett ikke like høy gearing (2-3 x), men er jo ganske greie å forholde seg til.