Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Så ser ikke problemet så langt med og handle dette produktet, anyone ?

Det er ikke et problem hvis du treffer rett på trenden. Men hvis markedet går litt fram og tilbake vil man tape penger pga den daglige rebalanseringen - selv om obx kursen er den samme " i dag" som den dagen produktet ble kjøpt.

2 Likes

Takk for svar. Må nok lete videre etter et produkt uten rebalansering.
Warrants kan man ikke handle på Zero ser det ut til, så mini-futures utgår.

Kan jo kjøpe den vanlige ETFen uten giring, men det er litt kjedelig :zipper_mouth_face:

1 Like

Takker, selger når jeg er i 0 :blush::blush:

Men ettersom jeg kun kjøpte for 50k og gearingen er x2 blir vel ikke denne såkalte rebalanseringen så stor ?

DNB som er marketmaker vil rebalansere til sin fordel slik jeg skjønner det.

Mao. dette produktet passer best til daytrading ??

Satte short - både 10x og 2x. 10x på Aksjefondskonto med Yolo-money.

BTW - trackerne suger **** - 10xen beveger seg knapt og 2xen lægger med 0.80% ifht. indeks.
Indeks ned 3.08% - trackeren bare 5.22% i pluss.

image

4 Likes

Mini futures rebalanseres ikke som klassiske girede produkter, så de er fine å sitte med over tid - gitt at du har pekt ut riktig hovedretning.

1 Like

Har ikke minifutures i DNB såvidt jeg kan se, må nok muligens over på Nordnet.

Endelig svinger det litt tilbake “riktig” vei :wink: Jeg har vurdert litt mini-futures selv, men vet ikke så mye om det, og skjønner ikke helt den stop-loss limiten som er mye høyere enn kjøps/salgs verdi? Mulig jeg bare er dum og får holde meg til sertifikatene :stuck_out_tongue:

1 Like

Er dette ett klart bear tegn…?

4 Likes

Lurt av deg å etablere konto i Nordnet i dag, så har du cash der på mandag. Har lastet godt i mini futures short OBX i forgårs og i går.

1 Like

SL følger nok underliggende aktiva sin verdi og ikke derivatet i seg selv, derfor myye høyere :+1:

200k omsetning på Mini N 06. Men, ser bra ut mtp. giringen. Er det denne som er å anbefale?

Solgte OBX bear, spent på hva som skjer med oljeprisen kortsiktig med tanke på Russland og nytt Opec + møte…

Nå er ikke dette møtet en realitet vel? Bare noe Russland ønsker såvidt jeg ser.
Vi får se om det blir noe av, men antagelivis ikke før neste uke en gang?

Jeg kjører en BEAR NQ100 X5 NORDNET gjennom helgen… Tror det kan bli styggt over dammen nå.

5 Likes

Tok litt bear sp500x10 NON

2 Likes

Aiaiai, triggerhappy der… Jeg får håpe det går an å flakse seg inn til en lavere pris inne børsslutt…

kommer til å avslutte dagen med deathcross på spx; hold fast

1 Like

Rødt eller grønt på mandag, hvis denne signeres? :slight_smile:

Dette er vel allerede kjent i markedet, så ser ikke hvordan det kan påvirker i positiv retning…

2 Likes