Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nå er ikke alltid dette så logisk i disse tider. Plutselig skyter Trump fra hoften i helgen og lover noe sinnsykt kombinert med dette. Se eks. unemployment rate i går, index blåste rett i taket gitt historisk layoff.

Edit: Ser selvfølgelig hva du mener, lufter bare muligheter og tanker. :slight_smile:

1 Like

Ja, hehe, ble litt overrasket når du posta det da jeg ikke så noen reaksjon på verken olje eller indeks. En slik formell nyhet ville nok snudd olja i hvertfall. Men jeg tror vel egentlig Saudi er ganske stae og kan holde dette gående en stund til.

Helt klart, men akkurat dette er kjent. Hva som kommer er det ingen som vet :slight_smile:

1 Like

Hva gjør dere over helgen?

  • Bull
  • Bear
  • Ingen posisjon

0 stemmegivere

Godt driv, skulle hatt en for index også :joy:

https://www.cnbc.com/2020/03/27/head-fake-rallies-are-common-during-bear-markets-and-this-could-be-one.html

Tolk det som dere vil… :slight_smile:

Screenshot_20200327_163659_com.android.chrome

2 Likes

2 Likes

Slik kan det tolkes ?

Sålenge vi ikke ser toppen av pandemien kan vi da umulig se bunnen i aksjemarkedet?
Nei jeg mener ikke det går i en bein linje rett ned.

1 Like

Tvilsomt, blir spennende å se q rapporter fremover :slight_smile:

Hørte nettopp en opsjonstrader sa markedet ville bunne ut før smittetoppen. Jeg er forsåvidt enig i det da markedet er fremsynt og diskonterer inn ting som kan og vil skje.

11 Likes

Problemet er vel mest at vi er langt fra smittetoppen, konkurstoppen, og likviditetskrisetoppen…

Oljebunnen er vel også en god slump ned fra hit. Det tror jeg ikke markedet har tatt helt inn over seg enda.

1 Like

Nei, enig i det. Hvis du ser det bildet i valuta tråden så tror jeg egentlig vi er i “denial” fasen. Er altfor mange som ble bull over natten og fikk FOMO fordi de trodde de hadde misset bunnen, men som vi ser i dag så korrigerer det ned igjen, både her og i US.

2 Likes

Det du skriver er det jeg mener, litt dårlig formulert fra min side, så snart det lukter bunn slår FOMO inn, det vil nok skje flere ganger påtur ned. Og det skjedde igår allerede, mener jeg da.

2 Likes

Dessuten; er det lite annet enn coronanyheter i media. Nesten som en har glemt de stedene med indre uro og konflikt, flyktninger og matmangel. Fokus er dopapir og Toro.

Kommer det et litt større krigsutbrudd nå (som ville være ganske godt timet gitt den andre uroen som pågår) er børs et sted som kan bli veldig vanskelig fremover.

Jeg håper ikke det skjer, men hadde en vært i en nasjon som er klar for omveltninger ville dagens situasjon vært et lavterskeltilbud til endring.

Ganske stort ras siste timen på amerikanske børser :thinking:

Da ble det bear SPX x15 over helgen :wink: Let the shitshow begin!

13 Likes

Det er den ja, Nocturne. Jeg sitter tungt i den på minimum noen måneders sikt.

3 Likes