Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Kjøpte litt BEAR NQ100 X5 NORDNET tidligere i dag. Er det noen kan forklare hvordan jeg kan beregne hva marketmaker ville ligget på (kjøp/salg) dersom Nordnet ikke var stengt nå? Akkurat nå er siste kurs 5,3 men hva ville den vært ut fra index sluttkurs. Hvordan beregner man slik før marketmaker computeren våkner på mandag?

3 Likes

Inside bar

Reversal?

8 Likes

Om bullish trendkanal brytes på mandag så ser jeg to targets på nedsiden. Den ene er elliott wave til 2300 (B).
Om det vi ser er et bear flag så kan vi fortsette så langt ned som 2100.

4 Likes

Jeg tror lenger ned.

Ja, jeg satt opp ett beskjedent bear flag.

1 Like

Hva tenker dere om OBX til uka?

Jeg tenker ned men ikke hvor mye…

Ser vi på OBEX, om vi bryter støtte på mandag så går vi ut av bearish pennant med ett target på nedsiden til 520.

5 Likes

EW3 er aldri den korteste av 1, 3 og 5. Som regel den lengste, men aldri den korteste. Jeg tror “bunnen” er EW3 og at vi er inne i EW4 nå (som mest sannsynlig er en ABC) før vi fortsetter ned med EW5. Når det er unnagjort så er jo det store spørsmålet om det er EW1 i en større bølge eller om det er A i en større korreksjon (som jeg tror er mest sannsynlig). :slightly_smiling_face:

Hva blir de ulike targetene da? Kan du tegne det opp

Svært interresant og lese tolkningene til de av dere som behersker TA.

Sitter på mobilen og jeg er heller ingen ekspert på å tegne EW, men jeg sett target både på 2100, 1800 og til og med 1350 på SPX og ES.

2 Likes

For OSE er naturlige targets 2008 topp (525) 2011 topp (450). Kan aldri tenke meg at vi skal ned til 2008 bunn (180). Men alt kan skje…

2 Likes

Det er også mulig at EW3 sluttet 12. mars på 2395 evt. 16. mars på 2360, med tanke på at det har vært ganske choppy siden, som indikerer en korreksjon. Med unntak av forrige uke…

Når jeg ser på OSEBX så synes jeg man ser bølgene tydeligere, og 16. mars ser ut til å stemme godt med EW3. Noe som gir target rundt 560 dersom EW1 og EW5 er symmetrisk og at EW4 ble unnagjort denne uken.

1 Like

Er veldig interessant om du kan poste chart med EW count på OBX når du får mulighet. Personlig gikk jeg inn pga. brudd på pennant og en HS som så utløste et bearflag. Trenger selvfølgelig confirmation på mandag.

Mine nedside targets er 600, 585, 550 og 525.
Worst case scenario får jeg 350, men det vil nok ta en del tid før vi er der.

Blir spennende å se hvordan rebalanseringen påvirker ETF’en @hgsd300, sitter med Xacten over helgen nå… :joy:

3 Likes

Mange som har tegnet liknende scenario. Neste uke blir spennende!

2 Likes

Hva tenker folk om den fremtidige helsen til S&P 500? Trump vet at USA ikke tåler en langvarig karantene, befolkningen har ikke det sikkerhetsnettet som trengs. Han spiller derfor det eneste kortet han kan for å nogenlunde bevare markedsroen, “Folk skal tilbake i jobb innen påske” https://www.youtube.com/watch?v=IM0h4B7953k

Avvente potensielle hopp og gå inn i Bears S&P 500?

Underlig at 2000 nivået ikke er gitt tyngde ?

Fordi det er ikke noe spesiell støtte på 2000? Neste store støtte er på 1800 som var 2014/2016 low’s

2 Likes

Edit: Litt bedre chart

4 Likes