Short dekking ? Kanskje ?
Ta det helt med ro. På slutten av uka er vi laaangt herifra
Er ikke så sikker på det, virker som det går opp uansett hva som kommer i media.
Det kommer nyheter hele tiden, men dem er ikke dårligere enn tidligere uten av omtrent samme kaliber. Det er få nyheter som skaper like mye panikk i markedet som tidligere. En slik nyhet hadde vært hvis Trump hadde sagt ja i går til NYC og omegn karantene. Ellers så må det til nyheter som er relativt sett mye dårligere enn tidligere for at noe voldsomt skal skje. Det skal nok gå sidelengs før det går lenger ned. Men jeg hadde ikke sett for meg at oljen skulle dippe 11 % med OB i plus…
Mye oljerelatert som jeg har tenkt skal lengre ned, er jo priset mindre enn cashbeholdning osv.
Kan vel tyde på at Oslo, som ikke var spesielt dyr fra før, nå faktisk har mange gode kjøp.
Markedet er trolig mer politisk rigget enn økonomisk akkurat nå. Kan tenke seg at institusjonelle kjøper seg inn i forventing om at FED skal få tillatelse til å kjøpe index for å videre støtte markedet.
Verdens børser begynner å ligne mer og mer på gamle Funcom. Opp fordi… opp?
I Norge er iallefall tendensene til hvorfor krisen i utgangspunktet kom på bedringens vei. Tiltak funker og børsen har hentet seg inn en liten smule etter ett kraftig fall. Skal det mye ned herfra, da bør det vel komme noe som antyder at lock down skal vare i lang tid fremover, for nå kan det se ut som tiden over påske kan bli hyggeligere på flere måter
Opp fordi Trump snart skal lansere et nytt spill…?
eller er det kanskje lansert et skittent spill allerede uten at vi vet det?
Corona The Barbarian?
Og diskusjonen om oslo børs er som diskusjonen om Funcom. "Olje er ned 5% og oslo børs opp 1%, MANIPULASJON!"
Har igjen litt av bull posisjonen, men begynner å lure på om jeg vektet meg ned alt for tidlig?
Kanskje navnet på tråden skal endres tilbake? Denne gangen den skal hete Mano-Schizo?
Hadde en saftig gevinst her om morgenen som jeg kanskje burde tatt, for så å sette ny posisjon i bear… Men tror fortsatt på videre nedgang denne uken. Markedet oppfører seg akkurat slik den gjorde i høst, fullstendig ulogisk eufori. Dette spinner bare opp til et kraftigere fall, og nå ligger vi på en dobbel-topp i 1h chartet på SP500. Kan mulig komme en reversal i morgen. Hvis ikke gir jeg slipp og tar en bull, for dette blir bare tull. Olja ned, tegn på at viruset vil herje i opp til ett år i USA, selskaper og personer uten inntekt og gjeld opp til haka, med dårligste makro tall på lang tid. Det er bull visstnok Bedre å ri bølgen forsiktig i så fall, og heller følge skarpt med på når folk begynner å bli litt mer edruelige. For dette er både tull, og farlig.
Jeg er enig i det du skriver men jeg synes hourly S&P også kan se ut som en ascending triangle.
Just saying
Ja, ser den begge veier også. Bryter den toppen så er det også brudd opp av bearish-kanalen, og da er det bare å hoppe på veien videre ett stykke.
Begynner å lure på om jeg kanskje skal begynne gå short dollar, istedet for å sitte short S&P500
Eller, får vel kanskje samme valutaeksponering mot dollar uansett ved å kun sitte short S&P500?
Blir alltid så forvirret av valutaeksponering…