Spørs hva du vil oppnå. Long dollar og short S&P500 er noe jeg har tro på framover.
- Oljeprisen opp
- Futtene nesten opp
- Kinesiske industritall bedre enn ventet
OBX ventet opp 1,4 % fra start
Har du tro på at dollaren vil styrke seg?
Jeg sliter med å se annet enn at den vil tape seg i verdi etter hvert, nå som pengepressene er rødglødende der borte og store deler av økonomien står stille. Men det tar vel kanskje litt tid før inflasjon trer kraft?
Helt klart,husker etter krisen i 2008 var Dollar helt nede i 4,6 mot kr.
Teknisk har vi en death cross 200/50 MA i SP500, og Doji Star Bearish, i tillegg til dobbel-topp på flere time-frames, og shitty fundamentals. Får se hvor mye vi ryker opp på dette i dag
Vet ikke hvilken timeframe du ser på, men det høres ut som du ser på lavere? Det større bilde ser litt annerledes ut. Handles over ma200 igjen, tok forrige uke igjen mer enn halve fallet fra uken før. Steg bra i går på lavt volum, noe som kan tyde på at selgerne gir litt opp. Handles i nærheten av brudd på positive formasjoner (ohs og ascending triangle).
Glemte å ta med 16. mars i denne, men skrev posten på en senere dato, så ikke så viktig.
I etterkant sitter man igjen med +26% ved å gå long på close dagen før og slippe på formiddagen på den sterke dagen.
Spørsmål fra en nybegynner:
Slik som opsjoner med OBX som underliggende er priset, betyr ikke det at markedet fortsatt er veldig bearish på kort sikt? Se f.eks på 17. april:
Er det kortvarig eufori og bull trap skapt av kunstig statlig stimuli vi ser nå om dagen?
Kjøpte litt Bear OBX
Ikke store kjøpet. Men en liten «hedging» på nye fall og knall.
Først statlig stimuli, nå institusjonelle som rebalanserer, og snart retail FOMO
Nå frister det med en her og. Har egentlig bare dårlig erfaring med short på Nordnet. Hva er beste produkt å holde et par dager?
Skal man unngå tap over tid er en vanlig short å foretrekke. Man da er man selskapsspesifikk.
Et Bear-produkt vil alltid tape seg over tid. Men noen dager går fint👍
Jeg kjøpte Bear OBX x10
Edit
Tror linken fungerer, selv om det ikke ser slik ut
Millionkronersspørsmålet
Kan nesten se ut som alle de statlige støttepakkene klarer å holde opp økonomien på kort-/mellomlang sikt, men tror effekten av alle nedstengningene og den økende gjelden og pengetrykkingen vil gi negative ringvirkninger på sikt.
Nå er ikke jeg noen økonom, men sliter med å se hvordan dette kan gå over mer eller mindre smertefritt. Men kan godt hende vi ikke ser noen effekt av dette før om ett par måneder/år
SP futures er såvidt i rødt.
Equinor har dradd OBX høyt sammen med oppdrett.
Opplagt Bear-mulighet i OBX på kort sikt
Bear olje og obx tom fredag?
BEAR EQNR X3 lukter penger nå. Tok et lodd.