Kjøpte xact obx bear nå, aldri gjort det før så nå er det vel bare for alle andre å kjøpe Bull… Ingen årsak forresten
Tryggere enn å spille hos Norsk Tipping ihvertfall. Kan gå begge veier i denne sinnsyke verden uten logikk for tiden.
Absolutt, kjenner ikke helt risikoen i papiret jeg kjøpte heller. Så bare at børsen hadde gått vel mye opp, så tenkte hvorfor ikke
Vurderte å prøve selv, men har ikke kompetanse på slike produkter.
Tok gevinst i akerbp istedenfor Får holde.
Hehe…jeg har ikke peiling på hva jeg har kjøpt, men det så ikke så aller verst ut… Hehe
Tok selv gevinst i DNO i dag, de har gått for mye opp, samme med alle andre oljeaksjer
23 mill omsetning hittil i dag på bear obx x10 NON
Kjøper ikke med så høy giring, holder med den vanlige… Skal sove også
prøver meg frem nå … kjøpte bear obx x5 for 4000kr nå . Jeg kan la den stå til imorra liksom ? aldri handla sånn før …
hvis man kjøper bearobx x10, hvor mye kan den da gå opp før man har “tapt” og blitt tvangssolgt, eller kan man bli sittende med løpende kostnader som bare stiger?
10% oppgang på obx vil knocke deg da
@Chrysler300C ja den kan fint stå flere dager. Min erfaring er at de ikke rebalanserer før det er blitt gjort større utslag typ 5%±
hva skjer når de rebalanserer ? Her er jeg helt blank asså jeg kan ikke tape mer enn de 4000kr jeg har handla for liksom ? ( skulle kanskje vært under dumme spm d her )
10 % oppgang på en dag vil knocke deg
10% oppgang fra inngang. F. Eks inngang på 600 vil da bli knocket på 660+ spiller ingen rolle om det skjer på 1 dag eller 1 uke
@Chrysler300C man kan ikke tape mer enn satset beløp.
Taper det du har satset dersom x10, så 10 % på bear og De er dessverre ute.
Står om rebalansering her
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel/Instrumenter/ETN-er/Risiko-ved-investering-i-ETN-er
Stemmer, og muligheten er stor for at det er akkurat det beløpet du kommer til å tape. Altså at du sitter på dette papiret så lenge at det går tapt. Disse papirene er både fristende og farlige. Man tror det er den store muligheten til å tjene seg rik, satser et beløp man føler ikke er for ille, og så går jaggu alt tapt.
Poenget mitt med dette svaret er å gi følgende anbefaling: selg raskt! Helst samme dag. Selv med tap. Sjansen er stor for at du får enda mindre dagen etter.
Husk at man kan tape ALT
Dette er gambling ja. Det som skiller bittelitt fra gambling er om man kan en liten følelse på hvor markedet går.
OBX er spesielt utsatt pga oljepris. En liten rakett i Persiabukta kan knocke deg ut.
At OBX var utsatt pga. oljepris trodde jeg også, helt frem til mandagen som var… Nå er det opp fordi opp!
OB er allerede priset inn lave verdier. Har jo vært snakket og estimert priser langt under 20 fatet.
Er ikke så sikker på det, faller oljen under 20usd skal man se det blir stort salg i oljeaksjer. Mange som nå har langt lavere inngang, som mest sannsynlig vil ta gevinst om det skjer