Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Som jeg sa lenger opp her, nå har jeg kjøpt bear så da er det bare å hoppe i Bull posisjoner…

Stemte bra i dag…

1 Like

Ja nå er vel alle bjørnelodd kjøpt, og da spørs det om institusjonene tar en aprilsnarr og fortsetter handlingen inn i april? Fedden har vel godt med blekk slik at de kan holde pressa i gang en stund til?

1 Like

Virker som det meste på børs stimuleres opp om dagen, så jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe bear…

Equinor stiger…hehe denne tar kaken.Ikke aksjonærer som styrer her i alle fall.
Høyden for shorting blir desto bedre når resultatene kommer.Dette lager utrolig gode tradermuligheter.

At de stiger er i grunn meget merkelig, tjener de penger med denne oljeprisen?

Taper grisemye……
– Vi tåler veldig lave oljepriser. Vi viser her at vi er nøytrale, vi slipper å låne penger, sånn rundt 50 dollar fat, sier Sætre til E24.

– I en verden med oljepris på 50 dollar vil vi også ta ned investeringsnivået vårt, så dette fungerer også veldig godt også i en 50 dollar-verden. Det er en veldig lav oljepris, i et lengre perspektiv, over en så lang periode, sier han.

Kan ikke skjønne annet enn at Equinor skal mye ned fremover. Oppgang på nesten 20 % denne uka bryter med all logikk. Legger ved en artikkel fra i dag som kan forklare noe av den absurde oppgangen. Jeg sitter med en BEAR X3.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/31/7513543/danske-bank-analytiker-christian-yggeseth-to-grunner-til-kursoppgangen

Hvor gammelt er det utklippet der?

Var ikke ditt jeg tenkte på, det har jeg lest allerede :slight_smile: Men det er mye stimuli i markedet i dag, derfor vil ingenting oppføre seg som normalt.

1 Like

2015/16. gikk equinor fra 75 til 12 milliarder i overskudd grunnet lav oljepris i kort tid.Nå er oljeprisen lav og produksjon satt ned i tilegg.Ville også gått for bear….

1 Like

Hvor lenge skal oljen være så lav? Markedet tror iallefall det er forbigående, blir som man ser på arbeidsledigheten om dagen det, verst siden krigen, MEN det er primært pga alle permitteringer, kunstige tall. Selvfølgelig vil noen miste jobben, men kun få prosenter av dagens antall?!

Kan det være at Equinor kursen frontrunner oljeprisen her? Et bet kanskje er long olje og short Equinor?

3 Likes

Ser den, men vet jo ikke hva som kommer til å skje, opp , ned eller sidelengs er mest sannsynlig, men finnes det en annen dimensjon og retning er jo det også mulig for kursen=) Olje ned flere kroner og equinor opp tyder jo på det…

1 Like

Godt reflektert i mange av aksjekursene

Oljeanalytiker Tom Erik Kristiansen i Pareto Securities forklarer oljefesten med bedre stemning hos investorene og peker på økt tro på at man «kan være ganske nær bunnen».

– Det er verdt å merke seg at flere av de store oljeselskapene prises langt under bunnen fra finanskrisen og lavpunktet i 2016 når oljeprisen bunnet ut på 27 dollar fatet. Selv om vi fortsatt tror oljeprisen vil falle ytterligere på kort sikt, tror vi likevel at dette kan være et attraktivt tidspunkt å kjøpe eksponering mot store solide oljeselskaper, sier Kristiansen.

Jeg tror ikke dette er bunnen, men jeg tror heller ikke vi skal ned før vi går litt mer opp. Tenker å begynne skalere inn bear i morgen. Skulle begynt i dag men vil se hvordan US går i kveld. Kan være med å dra oss mer opp i morgen.

1 Like

Alle analytikere snakker om kvalitetsaksjer til lav pris,…
Samtidig dekker seg inn med at hvis det blir mer fall så vil avkastning kommer etter hvert.
2008 all over again…BEAR TIME

3 Likes

Ikke egentlig on topic men jeg sier det likevel: Equinor leverer jo relativt “ren” olje, i forhold til feks oljesand. Jo lenger denne krisen varer jo færre oljesandprodusenter står igjen. Kanskje blir Equinor en av dem som suger opp støvet når det har lagt seg. . Les: tjener relativt mer etter krisen enn før.

3 Likes

Hvilke nivå er vi på når du tenker vi er litt opp?

DOW ned ca 1 %( skrivende stund). 4 prosent mellom OBX så den bør falle tilsvarende i morgen.Flere børser følger ofte USA.Kan være tippingpoint for en korreksjon.Kjenner ikke RSI men sannsynlig overkjøpt og steget mye på kort tid.
Har også god følelse når anbefalingene hagler.Billig børs etc…

4 Likes

Min arbeidshypotese er at vi er i en ascending triangle (bullish).

OSEBX

Brudd opp av denne gir target på 805, men jeg tviler vi kommer så høyt, så mitt ballpark estimate ligger i sjiktet 750-780.

Tror likevel det er litt tidlig å bryte opp av formasjonen så ser for meg den kan gå ned og teste den stigende bunnlinjen en gang til før den går opp. Bryter den ned av bunnlinjen blir det potensielt et bearflag med target rundt 440.

Jeg venter altså på brudd den ene eller andre veien ut av denne formasjonen :slight_smile:

(Det er forøvrig samme set up på OBXen)

3 Likes

SpareBank 1 SR-Bank ASA (SRBANK); Fitch endrer ratingutsiktene til «Negative» fra «Stable»

Fitch bekrefter SpareBank 1 SR-Banks ‘A-’ Long-Term IDR og ‘a-’ VR og endrer Outlook til “Negative” fra “Stable” siden de mener utbruddet av koronaviruset har moderat påvirkning på bankens rating.

Fitch har nedgradert ratingen på SpareBank 1 SR-Banks ansvarlige lån med en notch til «BBB» som følge av endring i metodikk.

For ytterligere informasjon kontakt;

Finanssjef, Dag Hjelle, telefon + 47 90950088

Stavanger 31. mars 2020