Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Må ikke si at den kan bryte opp til 800 da, jeg har kjøpt min første bear…

1 Like

Det er bare target for formasjonen, er jo ikke slik at den vil bryte opp med gap opp til 800. Det hadde tatt seg ut :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg skjønte det da, var et lite snev av ironi…

Men med fallende oljepris og USA ned i kveld, burde Oslo børs falle litt i morgen også :slight_smile:

Ikke at det er mye rasjonelt som skjer om dagen…

1 Like

Hehe, denne artikkelen kan nok også hjelpe på:

Og denne:

Jeg har bare kjøpt bear som en sikring om det skulle gå ned, har handlet en god del i det siste. Spesielt fond, så da kan det vært greit med noe som sikrer litt ved nedgang også :slight_smile:

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/03/31/jeffrey-gundlach-says-the-coronavirus-sell-off-will-worsen-again-in-april-taking-out-the-march-low.html

Korrekt

2 Likes

Står klar til å plukke :slight_smile:

1 Like

Sitter med bjørner og er ikke i nærheten av å kjøpe noe enda (bortsett fra Softox da…)

5 Likes

Hørte litt på Trump nå, beste i amerikansk historie må være hans favoritt setning…

Over 700 døde i USA i dag, så det stiger hurtig der borte også.

Sånn, da ser det ut til at vi er på riktig retning igjen :slight_smile:

1 Like

Hvilke target har du?

Langsiktig de neste ukene tror jeg vi treffer rundt 2200 SP500, men i første omgang 2400. Kommer sikkert flere rekyler opp mot 2500-2600, så jeg går tilbake til å shorte HOD i stedet for å holde flere dager.

3 Likes

Begynner å scale inn litt forsiktig her selv… tenker å øke om vi bryter trendlinjen :slight_smile:

2 Likes

giphy (4)

3 Likes
2 Likes

Headsup fra gammel traver

8 Likes

Sittet og undret meg over dette en stund nå. Ikke helt skjønt noen ting av de siste dagene. Veldig godt å få innspill fra Warren på det:)

Synes ikke denne situasjonen ligner i det hele tatt: F.eks OSEBX -24,47% vs OMX s30 -19,22% YTD i samme valuta blir det enda mer ekstremt.

1 Like

Er vi nordmenn mer optimistiske i forhold til hvordan vårt land håndterer denne krisen, enn resten av verden? Og derfor beskymrer oss mindre og kjøper mer aksjer?

Oslo Børs spesielt målt i sammenlignbar valuta, er vel et av de verste stedene du kunne ha pengene i år?