Vi er jo der allerede ved 5% nedgang. Jeg mener det er stor sjanse for å bryte den allerede i løpet av ettermiddagen. Kan fort se 23000-tallet i dag (-7%).
Russland kommer ikke til å snu fort i denne saken. De kommer ikke til å ville miste ansikt og dette går tross alt mest ut over produksjonen i USA, så russerne har nok tenkt litt på det også.
Saudi prøver å knekke russland, samt tvinge opec til å følge dem.
Shale Oil i US vil kjapt knekke nakken nå. Masse gjeld og høye løftekostnader.
Vi får berre håpe og tru at vi unngår konkursbølge og kollaps av banker og forsikringshus.
“
“Pockets of risk exist — particularly in the corporate sector — and some of these vulnerabilities in the energy sector may be exposed by the sharp drop in oil prices over the past day. But we don’t think these are large enough (yet) to trigger a global crisis,” he said.
“All of this means that the most likely worst-case scenario today is a sharp but probably short recession rather than an outright depression
Ser ikke ut til at det vil gå så bra.
Russerne kommer ikke til å gi seg med det første. Oljeprisanslag ned mot USD20,- er ikke overdrevet, tror jeg.
Handelskrig og så corona,og som ikke det var nok, starter de økonomisk oljekrig ? Er jo den beste oppskrift på og rasere verdensøkonomien.
Skummelt. Dette er vel fortsatt bare forsmaken… Ihvertfall ifht. viruset og de økonomiske ringvirkningene vi vil se i verden om vi ikke klarer å hanskes med dette monsteret.
Da har Dow J. vært opp og testet den stigende langsiktige trenden (ca 24650) fra undersiden . Nå kan det gå skikkelig utfor på slutten…Ser ut som det dannes en intradag HS - formasjon.
Hva tror tråden om resten av ukens bear? Har vi kommet til noen form for bunn med følge av sidelengs en tid eller kan det bli en liten rekyl med samme type suckersrace som vi så forrige uke før det fortsetter nedover igjen?
Vanskelig å si.
Men regnet med det ville komme alle mulige tiltak. Kom noe fra US nå.
Om det er nok til å stoppe fallet er vanskelig å spå.
Jeg solgte nesten alt av Bear i dag. Tviler på om det var riktig, men hadde ikke mer nerver.
Hva er alternativet? --> Den økonomiske nedsiden er økende og usikkerheten rundt kontrollen av viruset tilsvarende.
Bearproduktet er ikke like populært blant “folk flest”, når det blir en snakkis om å gå bear i markedet. Da skal dere ut snarlig, men inntil videre er dette markedet for å beholde bear. Er selv i USA for øyeblikket, omfanget av Corona har så vidt rammet og folk flest har ikke tatt innover seg omfanget av div tiltak i europa. Trump er en sterk motpol til journalistene og dysser tallene ned. Det skaper forvirring, og mest sannsynlig stor panikk når tallene blir store nok eller det omsider går opp for folk flest hva som er tilfellet.
Etter mandagens gode fortjeneste er jeg trygg på å sitte ut uken, tror nok dette er en voksende trend. Grugleder meg til å våkne i morgen tidlig, kjennes ikke helt rett å tjene penger på dette.
Solgte Bear i går.tror vi får en rekyl nå.
Jeg solgte også alt av bear i går og venter til vi har fått en god rekyl. Som @lalaland sier så har ikke USA forstått alvoret med Corona-viruset ennå, så jeg ser for meg en ny krisedag på børsen mot slutten av uka eller i begynnelsen av neste. Men før det skal vi tydeligvis litt opp, så jeg avventer som sagt.
USA er ikke alene om det,tror jeg også skal gå i Bear igjen .
Nei, det er absolutt ikke bare USA som ikke tar det seriøst nok. Men de henger litt etter alle andre pga elendig testing. Og når presidenten går i fornektelses-modus så øker det bare fallhøyden når man har verdens (hittil) viktigste økonomi.
Hei - jeg ville teste en gira bear-produkt i går, mest av alt bare for å ha noe annet å gjøre når ting gikk nedover. Beklager hvis det er feil tråd å spørre i.
Kjøpte derfor " BEAR SP500 X10 NORDNET" før US-børsen åpnet i går. Men, selv med en nedgang på 7%, så er jeg i minus på dette produktet. I følge kalkulatoren var det ca 18% kostnader (salg, kjøp og avgifter), så dette får jeg ikke til å stemme overhodet. Hva er det jeg ikke har forstått?
I prospektet står det:
Verdipapirets daglige utvikling følger den motsatte daglige utviklingen i det underliggende aktiva
multiplisert med gearingsfaktoren. Dette betyr at hvis kursen til det underliggende aktiva faller vil
verdipapirets kurs stige, og hvis kursen til underliggende aktiva stiger vil verdipapirets kurs falle.
Avkastningen påvirkes også av valutakursforandringer. Hvis den positive utviklingen i underliggende
aktiva, justert for gearingsfaktoren, på en enkel handelsdag er 100 % eller høyere vil verdipapiret forfalle
førtidig og investor vil tape hele sitt investerte beløp.
Problemet er nok at “alle” ventet nedgang på minst 7% i går. Så det var allerede bakt inn i kursen når du kjøpte.
Skjønner, så jeg kjøper egentlig ikke noe som følger det underliggende, jeg kjøper troen på at noe skal gå ned. Syns kanskje det prospektet er villedende, i så fall… Takk for svar!