Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hvis man er forsiktig med gearing osv, så synes jeg CFDèr er å foretrekke fremfor bear/bull derivater. Ihvertfall om man ønsker å kjøpe/selge indekser

1 Like

Ja, pre-market handelen ble stoppet tidlig i går da den smalt ned i -5% med en gang. Så da visste alle at her blir det minst 5% fall fra start. Det ble 7%.

Så skal man tjene penger på Bear/Bull, så må man gå mot hva som er konsesus i markedet.

1 Like

tok inn litt xact bear OBX, ikke ofte jeg shorter, men her står ikke oppgangen i stil med oljepris fallet

2 Likes

Hvem vet, kanskje får du litt hjelp av S&P 500 også?

Der går oljen

Det er bare tull det Abradinho sier her. Om du kjøpte når det var likviditet i papiret kjøpte du mest sannsynlig av markedmaker og fikk prisen i forhold til det underliggende som forklart. Papiret følger også futures prisene så derfor har det nok sunket en god del igjen. Det at du ligger i minus kommer jo litt an på timingen når du kjøpte og når du sjekket avkastningen din. Ikke sikkert siste handel gjenspeiler prisen/ordredybden heller. Det med 18% kostnader er det vel en god del antagelser bakt inn i. Trenger sjelden tape så mye ekstra om en ikke sitter lenge. Spread og balansering er det som koster i disse produktene, det er som oftest ingen avgifter.

1 Like

Ser ikke at olja går noen plass, den må bryte den tykke grønne streken slik jeg ser det.

3 Likes

Jeg er helt enig. Tenkte mer på bevegelsen i dag.

Noen som har begynt bear kjøpingen? Eller er jeg igjen litt prematur :smirk:

Jeg har begynt, men jeg er nok også litt kjapp på avtrekkeren. DAX og Olje. :wink:

2 Likes

kjøpte nå.OSE

1 Like

Ifølge de lærde så liker markedet tallet 3 og 5. Tipper derfor at det blir litt oppgang igjen i morgen (mest pga USA) før det snur.

1 Like

kan fort snu i dag.Fortsatt frykt og sannsynligvis sikring utover dagen

Tror også USA snur ikveld etter at de har fått kjørt rallyet sitt. Men her kan vel egentlig alt skje.

ja vilt marked.Oljeprisen stiger og saudi pumper opp mer olje.Opec avtaler gått i vasken og forbruket er mindre.Noe som skurrer litt her.Tipper olje ned 10 % i natt…

3 Likes

Rejection oppover her. Spennende om den bryter

1 Like

Ser du allerede har fått et ganske utfyllende svar av @cagey2 her. Tenkte likevel jeg kan kaste inn mine 2 cents da jeg satt/sitter i akuratt det produktet. Hvis du leser i faktabladet til BEAR SP500 X10 NORDNET så ser du at underliggende aksje/index er oppført som “Futures Contract on S&P500® Index” det er dermed verdiutviklingen på S&P futures du må følge med på.

Futures på s&p åpnet søndag kveld og gikk ganske raskt ned til 5% hvor den trigga en circuit breaker og handelen ble derfor stoppet (tror denne åpnet igjen litt før US open 14:30). Underliggende var derfor allerede 5% ned når du foretok handelen.

Kan også hende du ikke kjøpte av marketmaker da (jeg tror) de ikke var live deler av handelsdagen på mandag som følge av breakeren. <-- Usikker på denne delen da konseptet med slike breakers er nytt for meg

Håper dette gav litt mer klarhet

3 Likes

Hvilken bear olje produkt benytter du deg av? :wink:

1 Like

Bear Olje X5 Nordnet D2

2 Likes

Takk for enda mer utfyllende svar! Man lærer så lenge man lever. Det var ikke akkurat store summer, men var så mye rødt at jeg ville ha noe grønt. Alltid irriterende å ikke forstå nok, så man får enda mer rødt!

@cagey2 - jeg brukte kalkulatoren til Nordnet, og de mente at det ble ca 18% for en dag. Sjekket det nå, og kalkulatoren sier omtrent det samme for å eie en 1 dag fra i dag.

I min villfarelse (Siden jeg trodde jeg kjøpte indeks og ikke futures) så tenkte jeg det var greit. Dyr (prosentvis, ikke kontantmessig) lærdom, når alt jeg ville ha var noe grønt i porteføljen :mask:

1 Like

Hvis det er veldig lave summer vil jo kurtasjen spise opp en del

1 Like