Det er ikke kurtasje på bull/bear på Nordnet (i hvert fall ikke Nordnet sine egne).
har fulgt med og handlet litt i XACT OBX Bear som er ett X2 produkt. Ssannsynligvis det produktet med best likviditet i Norge . I dag har market maker (MM) ligget med en spread på ca 0,5 %, og det har vært volum tilgjengelig nesten hele tiden med unntak av de gangene MM er blitt tatt helt ut , men har da dukket opp igjen med volum i løpet av et minutt eller 2.
Men nå har MM vært borte i ca 20 minutter
Dette er en risiko som kommer i tillegg i slike X-produkter. Dersom MM forsvinner kan det være vanskelig å få solgt produktene
Har Nordnet egne produkter?
Trodde de bare solgte andre sine produkter?
Det er uten kurtasje ja. Nordea-produkt, men solgt via Nordnet.
Det er vel strengt tatt Nordea sine, men de heter jo Nordnet ditt og Nordnet datt.
Jeg handler mest i BEAR DAX X18S NORDNET N om dagen. Den korrelerer fint med sentimentet i markedet og er veldig likvid med liten spread.
Selv om spreaden er på bare en øre i BEAR DAX X18S NORDNET så utgjør det nesten 3 % på de kursene den ligger på nå. Og en omsetning hittil i dag på 420 K er ikke veldig likvid mener jeg
Den er jo likvid så lenge Market maker til enhver tid stiller kurs. Ikke mange som handler, mye av det der er meg Men hvis ikke man kan kalle det likvid så vet ikke jeg…
Trump kan kaste så mye penger på bålet han vil for min del, jeg er fortsatt Bear.
Om flere uker så er situasjonen drastisk forverret, ikke bedret…
Selv om man kan se midlertidig spikes, pga. olje, stimuli osv. så kommer man ikke unna at hele samfunn bryter sammen og stenges ned. In the end vil selskapene gå konkurs, det er uunngåelig nå spør du meg med det smittenivået vi har kommet til. Det er samfunnsmitte over alt.
Store samfunn som Tyskland, Spania, Frankrike, UK er de neste… Så smeller det etterhvert greit i USA når flere blir syke.
Kombinasjonen av hva dette viruset skaper av problemer vil forverre seg ikke forbedre seg de neste ukene. Selv også om man holder det “fiktivt” oppe enn så lenge.
Jeg holder til pengene fordobler seg, ellers får de bare bli borte… Men jeg tror på førstnevnte.
Hvis ikke all creds til verdensamfunnet for å innhente dette nå.
till i die (eller pengene blir borte).
Bear till I die faktisk.
Og hvilken nytte tror du at du vil få av fiat-pengene dine da?
Kan jeg spørre hvilke bear produkter du sitter i?
@iTreat har disse per nå:
BEAR DAX X15 ND1
BEAR SP500 X10 ND
BEAR OBX X10 NORDNET
Gambler det jeg tåler å tape. Opplever Nordea sine produkter som en del tregere i å komme i gang. Enn feks. XACT og Nordnet av en eller annen årsak.
Nordea er utsteder av de fleste produktene til nordnet.
Takk. Kjøpte OBX X10 Nordnet på fredag og solgte på mandag, naturligvis med god gevinst. Lurer på å kjøpe både sp500 og OBX før stengning idag, da jeg tror at dette rallyet ikke varer.
Er det ikke Nordea som utsteder Nordnet sine produkter?
Du svarte før jeg rakk å spørre
Kor mange månader med lav produktivitet og gpd trur du markedet har prisa inn? Kor lenge trur du det vil gå før ting (corona og opec) stsbiliserar seg?
Dette vil vel være det som utgjer forskjell på ny all time high og bear market?
Tipper det er priset inn ca 50% sannsynlighet for at det blir en form for enighet mellom opec+ før mai per nå.
Jepp. Men av en eller annen årsak så har Nordnet produktene (ustedt av Nordea) vært for meg mere stabile og har dratt i gang om morgenen.
Har slitt med (BEAR OBX X10 ND og SP500 X10 ND) og faktisk klaget til Nordea, da det tar lang tid før pris blir satt om morgenen og flere ganger virker de låst for kjøp salg via DNB markets.
Snakket med marketmaker hos Nordea for et par uker siden hvor årsaken var trøbbel i back-end.
Sjekker du fekst XACT så er den igang ASAP når markedet åpner (ihvertfall min erfaring).
Selv om Nordea jo er utsteder, kan det tenkes at Nordnet har sine egne marketmakere for disse produktene (nå er jeg på tynn is ,da jeg ikke vet hvordan det fungerer i praksis)?
Har sett litt på disse gira derivatene som BEAR OBX, kjenner til risikoen, kostnadene ved spread og rente og at gevinst/tap “resettes” hver dag.
Men hvordan gjør dere det når dere kjøper og selger disse på Nordnet? Kjøper før børsen åpner, regner jeg med? Og skriver da inn selg-pris x et visst antall? Og så går kjøpet gjennom når børsen åpner? Hvis man setter varigheten til en dag venter man bare ut dagen til gevinst/tap, eller selger man dem aktivt?
Lurer også på hvor ofte kursene på disse oppdateres?
Mange spørsmål her altså, men sidene til Nordnet er litt forvirrende.
Handles som vanlige aksjer. Marked maker eller utsteder sørger for ordredybde som flytter seg etter de underliggende verdiene.
Her kommer kanskje tiårets mest noob spørsmål: sett at jeg vil bette på bear. Kjøper BEAR OBX X10. Kjøper for tusen kroner. Obx går ned 5% hva tjener man da? Eller motsatt kursen går opp og man taper. Hva blir tapet?