Er det stort volum på bruddet opp i dag?
Fins det i det hele tatt tegn på at Saudi vil gi seg på kort eller mellomlang sikt?
Ikke offisielt nei, men rent praktisk kan man ende opp uten alternativer. Fulle lagre, ingen kjøpere og ødelagt etterspørsel pga corona.
Bare tenker høyt.
Jeg får ikke opp volum i charts på TV. Har sendt dem en mail om det. Er et ekstremt handicap å trade uten volumbars kjenner jeg. Famler litt i blinde og blir faket ut og choppet opp. Derfor; stay away.
Holy **** for et pent brudd @Keefer !
OBX er et snålt vesen. Tanker om å overnatte med BEAR SP eller DAX? 50/50, kron og mynt?
Burde jo stoppet blødningen og slikket sårene nå, men jeg blir litt paralysert når jeg ser på resten av verdens børser
Sitter med bearSP500x10, men syns den responderer dårlig på nedgangen på sp500
Som regel intradag eller til nød dagen etter.
Det du ser på OB er bare aprilsnarr. Riktige tall kommer i morgen!
Sitter jeg, men klart, det spiser av fortjenesten sånne tulle-oppganger…
Vet at med bitcoin så er det viktig at gap tettes. Ser ut av 5 min chartet (merket gult helt til venstre) at vi nå tettet et veldig lite gap på 713. Er det noe i dette?
Er mange som har tro på olje og fisk i dag…
Man kan mene hva man vil men indeks som trosser US og olje er ikke et sted jeg vil shorte.
Blir ikke klok på oppgangen. Skal se økonominyhetene med Hegnar nå. Han pleier alltid å si det er en korrelasjon men vedder på at heller ikke han kan forklare dette.
I chat har du folk som sier “se hvor mye vi har falt”, som om vi har falt uten grunn. Utsiktene ser heller ikke bra ut på kort sikt, men de som laster nå har kanskje 2-3 års horisont?
Får ikke håpe det er privatpersoner som går i aksjefella her.
Det gjelder vel så mye i aksjemarkedet, så vidt jeg har forstått. Det er derivater som styrer det meste, det finnes MYE mer «verdi» i derivatmarkedet enn i det vanlige aksjemarkedet.
Hva betyr det egentlig å tette gapet? Sier det noe om videre retning?
Hvis gapet var ned betyr det opp og fylle gapet og så videre ned igjen, og vice versa.
Kaster meg på her:
Så hvis en aksje får en god nyhet på ettermiddagen når den står i 10,- og handelen neste dag starter direkte på 15,- så er det da å forvente at den på et eller annet tidspunkt vil touche ned på 10,- igjen for å dekke dette gapet, før videre oppgang?
Er det riktig forstått? Beklager hvis jeg er helt på jordet, men fint å lære litt mer om diverse begrep som brukes her.
Ja, det er teorien om gap fills. Grunnen til at dette skjer er jo at det er lite omsetning der du får gaps.
Se f.eks FRO her - her har det vært mange gaps, og alle har blitt fylt med tid og stunder.
Jeg venter nå på at gappet mellom 91 og 95 skal fylles før jeg tar en ny posisjon her.
Hvis du ser på volumbarene til høyre så ser du hvor lite aksjen er omsatt på dette nivået på denne timeframen. Det betyr at det er lite teknisk støtte her hvis den først faller ned til 95. Da blir veien til 91 kort fordi det ikke er noen som skal beskytte posisjonen sin her, og det er ingen som har noe forhold til nivåene mellom som støtte / motstandsnivå.
I allefall en forklaring
Takk!