Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Høy giring, høy avkastning, aldri tapt en trade!

:metal:

2 Likes

Lav gearing, grei avkastning, sover godt !!!

Ikke for å være frekk (vel, egentlig er det bare for å være frekk), men det høres umulig ut når du konstant tar feil om alle aksjer.

Hvordan ser porteføljen din ut egentlig, har du noensinne delt?

Heller forøvrig mot at risk/gain er vesentlig mindre attraktiv for longs i kveld enn den har vært på en stund.

Stort mer bearish candlestick på toppen der er det vel nesten ikke mulig å få, med en rsi som eventuelt topper ut ca 50.

7 Likes

De som ikke skjønte at dette bare var kødd bør vurdere å ta en runde med seg selv… :laughing:

Og @Savepig, ikke det at jeg bryr meg en pøkk men, rimelig useriøst av deg å påstå at jeg konstant tar feil…

5 Likes

For tilig for at dette er en ekte V trend, stor gutta som pusha markedet opp så at det ser bullish ut, fåt en fin liten U fremmover skal du se og større drop down, sjekk historiske tall så ser du hvor vi egentlig er sammenlignet med andre finans kriser :wink:

1 Like

Jeg liker Mark, men tror det er gode muligheter for en lower low fortsatt

2 Likes

Satte en short nå - hadde egentlig ikke tenkt å gå inn før påsken, men teknisk ble det for fristende.

Bearflag nå, bryter den ned herfra, og får en lavere bounce opp dannes høyre skulder i en HS er hypotesen.

6 Likes

Har du vurdert å selge Nano, og kjøpe på nytt til en lavere kurs istedet for å kjøpe bear på OBX? Eller er du redd det kan komme en nyhet som drar Nano i motsatt retning?

Lettet meg en del på 32 og 28 i Nano. Nå sitter jeg igjen med det som skal være med inn til mål og som jeg har råd til å tape. Forhåpentligvis vil det lønne seg i det lange løp men er nok ikke Nano som vil gjøre meg #uglyrich da jeg aldri har hatt så lite aksjer i Nano som nå. Potten er likevel stor nok til at jeg kan hente inn tapet på resterende dersom det går bra :blush:

“The reason why I think it’s a good idea to keep reserves in cash [is] because I don’t think it’s over,” he said. “If you’ve got millions of unemployment claims, that means a lot of people will not be returning to the same jobs that they were at before.”

Thursday will bring what’s expected to be yet another dire update to America’s unemployment picture. According to Mobius, things are likely to continue to get worse before they get better.

“The recovery may take longer than people expect,” he predicted, barring any absence of a New Deal-like work program. “It’s going to be a real challenge to get these people back to work.”

https://finance.yahoo.com/news/investor-who-predicted-the-start-of-the-2009-bull-market-were-not-in-the-clear-yet-104234346.html

5 Likes

Jeg forstår ikke at folk tror faren er over nå, det blir jo bare verre for hver dag som går. Viruset kommer garantert i flere bølger så lenge vi ikke har en vaksine på plass eller har nådd flokkimmunitet.

Jeg har nå 90% cash og siste rest av bull posisjonen går ut før påske

7 Likes

Hvis man tenker at penger blir mye mindre verdt fordi staten må trykke nok penger til å betale for alt, så er det kanskje en forklaring?

Jeg er bear jeg og

4 Likes

Jo det er vel derfor vi har fått denne bouncen, men tenker det blir en litt midlertidig effekt. Folk blir permitterte eller sagt opp og må bruke pengene på mat og husleie og betale ned gjelden sin. Bare kredittkort gjeld i verden er gigantisk.

4 Likes

Hva om vi klarer å holde smitten nede selv om det er planlagt å åpne opp litt over påske, hva da?
Om smitten drar igang med nytt momentum så kan det kanskje bli en ny runde brutal nedgang?

Jo helt klart, det blir ikke moro med coronavirus bølge 2 av 5.

2 Likes

Screenshot 2020-04-08 13.42.13

6 Likes

Menneh.

Vil ikke en prosentandel du eier av et selskap stå seg langt bedre i et inflasjonsscenario enn penger du har på en bok?

Altså at aksjer følger inflasjonen? eller er jeg helt på jordet.

På grunn av at selskaper kan sette opp prisen på det de selger vil aksjer ofte gjøre det bedre enn penger på bok under inflasjon ja. Men når økonomien går inn i en stagflasjon (høy inflasjon og stagnerede vekst) vil det ikke være like lett for alle selskaper å sette opp prisen på det de selger.

1 Like

Jo, jeg bare beskrev scenarioet hvor oppgangen nå ikke er en bull trap. Også sa jeg hvordan jeg stilte meg til teorien. :see_no_evil:

1 Like

Forutsatt ingen utvanning, selvsagt. Dette er det eneste “logiske” scenarioet som kan drive børsen opp nå.

Ett ulogisk scenario er: man trader momentum og sentiment kortsiktig og gir faen i de langsiktige konsekvensene. Enn så lenge ser man for seg en verden med nullrente eller minusrente, pengetrykking, stagnasjon, nedgang i produktivitet, endeløs QE og … rister på hodet og trader momentum.

3 Likes