På tide å tørke støv av de defensive produktene?
Skal helst ikke ha en lower low på det chartet her:
På tide å tørke støv av de defensive produktene?
Skal helst ikke ha en lower low på det chartet her:
Ser litt fucked ut alt sammen:
Så spørsmålet i denne tråden er, hvordan beskytter alle seg selv? Jeg har foreløpig kun holdt meg på en diversifisert portefølje (fokus på rikelig selskaper som tjener gode penger, inkludert forsvar), og en god del sparepenger på rentekonto.
Cash (78%) + binær biotek (22%)
Biotek’en kommer trolig til å føkkes uansett, så makro utgjør ikke et problem.
ALT
BIOA-B
SMMT
CADL
PS: Har solgt unna masse av biotek’en i det siste ved passende anledninger
Edit: Glemte kobbergruva i Kongo.
Har shorta tesla av og på hele sist uke.
Starta ny short igår, og overnatta med den i natt.
Vurderer også nvidia short. Det finnes INGEN innsidere som har kjøpt nvidia aksjer på evig lang tid, men samtidig finnes det en gigantisk liste med selgere.
For min del beskytter jeg meg med europeisk forsvarsindustri
Cash, bear, PM, lite lån og fast ansettelse
Vet jo aldri hvor godt ens strategi kommer til å fungere, men jeg prøver meg på 2 planer.
Sitte i kontanter og lete etter gode selskaper som jeg mener har fått ufortjent mye juling i form av kursfall. HAUTO og WAWI er etter min mening to sånne selskaper.
Investere i small-cap vekstselskaper. De kommer også til å bli negativt påvirket av global nedgang, men med høy oppside hvis de lykkes gjør at de kan gi god avkastning selv i dårlige tider. NTI og ELABS er etter min mening eksempler på sånne selskaper. Veldig viktig i denne strategien å vurdere hvordan en global nedgang vil påvirke selskapet mulighet til å lykkes.