Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Spørs om det tar 2 måneder eller 4 år før den nås :sweat_smile:

1 Like

4 Likes

Ja, hva skal FED gjøre nå da? :face_with_raised_eyebrow:

image
@anon80503862 @Christian @theobserver m.fl.

2 Likes

Neimen, er det ikke en viss sjefsanalytiker i Eika?

Denne var ikke bra:

Må vel bare kjøpe opp sine obligasjonene med lavere rente selv, slik de gjorde sist? Det er jo en auksjon hvor den som ber om lavest rente vinner.

Btw, så var jo 10-åringen over S&P500 dividen yield hele veien fra midten av 2016 til 2019. Var det smart å sitte i aksjer eller rentepapirer i den perioden? :stuck_out_tongue:

Retorisk spørsmål, her er S&P utviklingen i den perioden:
image

1 Like

Saa snart de aapner opp samfunnet igjen vil smittebeolgen eksplodere. Og det vil bli mange ganger fler corona smittede en vi har hatt saa langt selv om halve beolkningen er vaksinert. Og baade New York og California har nye mutasjoner som sprer seg som ild i toert gress, og som unnviker immunforsvaret, og vaksiner.

1 Like

Nei, jeg spør fordi jeg oppriktig lurer.

Er dette det de mener med Yield Curve control?

1 Like

Doblet her på omxen xact bear

Ser ut som bouncen kommer nå ja, litt tidlig? Jeg venter litt… vil gjerne se close under her:

Solgte OBX bjørn, kjøper S&P bjørner.

Jeg solgte bear når børsen var ned 1,50-1,60, venter på ny inngang :slight_smile:

1 Like

Å shorte denne bouncen tror jeg er lurt

1 Like

This one goes out to Nocturne

Screenshot 2021-02-26 at 09.25.47

4 Likes

Skiheisen i barnetrekket antar jeg, svalere enn en normal trapp

Hehe, du må huske på et bjørnemarked følger mønsteret “froskehopp”. Først en leg ned, så en liten bounce / bearflag, så en ny leg ned, og ny bounce. Og sånn sett er det nok mer en slak trapp som du sier, heller en enn heis. Heisen er der bare for emergencies. Det kommer nok senere :see_no_evil:

1 Like

Nesten så jeg vurderer å hive meg på igjen kjenner jeg :joy:

1 Like

Er denne nesten samme som Xact obx bear?

Jeg ville heller valgt fondet, med mindre det er små beløp du skal inn med da. Ikke sikker det spiller så veldig stor rolle da.

1 Like

Da holder jeg meg til fondet, fristet litt den 10x men det tror jeg blir en svett opplevelse…