Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Perfekt inngang her nå :wink:

Hva er “target” for bounce? Den er ikke så rent liten hittil. Tyskerne, futter mfl. vil opp hittil.

Tenker vi allerede har nådd target

Kan stonks bare stonkse videre opp da tro?

1 Like

Skulle jeg shortet i dag, hadde jeg ventet til rett før close

5 Likes

Skal man tjene penger på bears så virker det nesten som man må være inne fra dagen før og så selge igjen ganske kjapt når børsen stiger

1 Like

Sett utenfra så virker det nesten som man bør gå short når man ser sentimentet snur hardt ned i US med ditto tilhørende instrumenter. Å shorte EU / OSE virker mer kinkig.

Edit:

Looks like stonks again.

Typisk noe jeg har sett flere ganger er at markedet stiger til EU stenger kl 1800, så surner det til US utover kvelden, folk vil ikke sitter over helgen.

2 Likes

Bedre å kjøpe aksjer som får altfor mye juling enn å satse på bear obx.

1 Like

Satt fra i går ettermiddag til i dag tidlig, kom meg ikke ut på topp men gikk i pluss om ikke annet :slight_smile:

1 Like

Det er bra. Jeg taper hver gang jeg går inn i bear. Lyst på forsikringen, men lønner seg jo aldri

Må følge litt mer med ja, kunne fint ha sittet lenger for det er ikke så store kostnader men føler meg ikke trygg på det i dagens “buy the dip” marked.

1 Like

Ser ut som om bouncen topper her :money_mouth_face:

Mener du egentlig Bull her? Ellers gir det ingen mening, er vel ikke svake aksjer man skal kjøpe om man er bear.

xact obx bear vil man fint kunne tjene penger på å sitte med, hvis børsen faktisk synker

1 Like

Ikke lurt å gå bear inn i helgen?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-23/gop-senators-propose-minimum-wage-hike-to-10-stimulus-update?sref=ZVajCYcV

1 Like

Stemningen surner på børsene verden over. Wall Street og Asia falt tungt, mens europeiske børser nå henter seg inn etter store fall i den første handelen.

Det er først og fremst oppgangen i lange renter som bekymrer investorene. Den amerikanske «10-åringen» smalt i går opp over 20 basispunkter til 1,60 prosent, men har kommet ned mot 1,50 gjennom natten.

– Siste spikeren i kisten

«Powell-effekten ble kortvarig, siden hans for lette holdning til inflasjonsforventninger ikke ble tatt godt imot av markedet. Selv de mest optimistiske investorene stilte spørsmålstegn ved om inflasjonen virkelig er under kontroll da Federal Reserve-sjefen ikke en gang kunne ta innover seg at den kan bli et problem i veldig nær fremtid», skriver senioranalytiker Ipek Ozkardeskaya i Swissquote i en oppdatering fredag.

2 Likes

Husker dere når dette skjedde sist gang, var det ikke ca et år siden? :scream:

5 Likes

1 Like

Det vil vel gi inflasjon og høyere renter på litt sikt?

2 Likes