Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Indeks litt ned igjen nå, men det er sikkert ingenting :man_shrugging:

1 Like

Er vel ca 3 uker til folk i USA får sin neste runde med stimulus-sjekker. De pengene skal selvsagt rett på børs :slight_smile:

Men ja nei, man vet jo ikke. Uansett, moro med mer volatilitet.

Men hva skjer med markedet dersom det ikke blir en ny stimulansepakke? Det burde jo snart gå opp et lys for de, at en slik pakke forårsaker finansielle ubalanser og at mye av det blir plassert på høyrisikoinvesteringer som kan bli borte veldig kjapt.

Da krasjer alt antar jeg.

Heheh. Ja det er ikke lett å si hva som er lurest på lang sikt. Blåse børsene lengre opp i enda høyere bobleterritorium eller ikke. De må uansett få gjort fiat-penger mindre verd for å klare gjelden på lengre sikt :slight_smile:

FED kan jo investere i krypto. Så vanne ut USD og betale tilbake statsgjeld med krypto om noen år :wink:

1 Like

Ganske god glid på Dow Jones nå.

2 Likes

Alle har ‘lært’ at fed redder dem hver gang og aksjer ikke kan falle nå. Derfor kan det bli ekstra stygt når korthuset først begynner å vakle.

2 Likes

Er det noen plass man kan se på hvor mye belåning det er på aksjemarkedet og sammenligne med tidligere? Tenker spess på US-børsene da.

Er vi kommet dit hvor man nærmest føler seg som en idiot om man ikke bruker margin der borte eller? :sweat_smile:

Edit: fant dette. Ikke så værst den summen der.

3 Likes

Flere som er inne på dette

3 Likes

Jeg er helt talentløs på daytrading og fikk ikke så fin inngang på doblingen som jeg kunne, men er fint i pluss nå og så får vi se på status om noen uker igjen

1 Like

Har sittet litt i bear med ujevne mellomrom. Men har endret strategi til og gå for allerede utbombede aksjer, eksempelvis NANOV. Er begrenset nedside, men fin oppside. Så får vi se om strategien holder seg gjennom -21 :blush:

1 Like

Nano er sikkert en grei aksje det. Men samtidig så vil aldri en biotek-aksje ha en begrenset nedside.

5 Likes

Synes det er litt morsomt hvor fort du har snudd fra Bull til bear @holmes, hva har skjedd? :thinking:

Forøvrig omtalte jeg problemet med margin debt i sist video på mandag @Buffet . Der finner du også en graf som viser utviklingen til S&P og margin debt. Hver gang de har peaket parallelt har det kræsjet :wink:

4 Likes

Ahh. Da skal jeg se den når jeg har tid :ok_hand::relaxed::relaxed:

1 Like

Det som har skjedd er vel at de lange rentene stiger veldig fort, samtidig som det er veldig mye penger som går inn eller har gått inn i aktiva med svak fundamental støtte/substans.

3 Likes

Dette chartet er jo veldig beskrivende synes jeg

image

https://www.cnbc.com/2021/02/25/stocks-just-got-some-new-competition-from-bonds-as-10-year-rate-tops-dividend-yield.html

3 Likes

Helt klart, men de har er formidabelt fremførbart underskudd, så verdien går ikke i 0, tenker på 6-7 kroner er det på tide og ta et eventuelt 50% tap :scream:

1 Like

Siste utvikling på DJI, ser det samme på flere børser nå:

3 Likes

Sjekk denne tråden fra mars i fjor og se hvem som byttet fra bear til bull basically på bunnticket.

I present to you tekinvestor of the year @holmes

5 Likes

Da håper jeg @holmes også nailer toppen :wink:

3 Likes