Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Høyeste volum på lang tid. Men samtidig veldig lite igjen for det.
Hvis intensjonen med denne baren var å gå igjennom support definert av dippen 23. februar så feilet den.

Kort oppsummert

  • Innsats er høyere
  • Resultat er mye lavere
  • Spread er mindre
  • Intensjonen feilet

Men vi har hatt lignende oppførsel tidligere. Hvor den høyeste volumbaren tilbake i september indikerte etterspørsel på vei ned. I denne bevegelsen grindet den seg ned over flere dager, men gikk ikke mer en 5-6%

Da denne baren vi har nå ser mindre bearish ut en den i september i fjor, kan man potensielt få en mindre reaksjon hvis støtten ikke holder.

Bevegelsen ned til neste støtte er ikke mer en ca 3,6% ish.

På kortere timeframe har vi også noen indikasjoner som viser økende volatilitet.

TL:DR Bullish på høyere timeframe. Bearish på kort. Neste støtte hvis vi bryter ned er rundt 3600-3700 ish.

2 Likes

Penga flyter…

16 000 000 000 000 - nesten 1,5 oljefond.

4 Likes

Månedsrullering fond. Sjekk de siste 4 månedsskifter.

3 Likes

“In any case, Singer believes that the market is out of whack and warns that wagers on bitcoin BTCUSD, +5.92% and richly valued companies like electric-vehicle maker Tesla Inc. TSLA, -0.99%, championed in his estimation by an investment mob, will eventually have him and his team at Elliott declaring, “We told you so.””

Som jeg skulle sagt det selv, hehe :slight_smile:

3 Likes

Husker den tiden som om det var i går. Så måtte ta meg en liten titt. Hmm :thinking: Ikke for å ødelegge altså. Gjorde bare som vi fikk beskjed om av @Savepig

1 Like
1 Like

Ingen har rett hver gang, jeg tok også konsekvensen og snudde når jeg ble bekreftet feil av markedet.

Jeg tjente gode penger så jeg kan ikke ha gjort alt feil.

1 Like

Slapp helt av! Det var ikke det som var poenget her. Savepig skrev at du snudde på helt på bunnpunktet, men som jeg skrev så husker jeg den perioden som om det var i går. Var med i flere av diskusjonene.
Jeg hadde ikke tatt imot skryt som ikke stemte. Så jeg regner ikke med du heller gjør det! At du har tjent gode penger tviler jeg ikke på i det hele tatt for å si det slik :slight_smile:

2 Likes

Han tenkte vel på at jeg var den eneste her som mante til kjøp på bunnen

1 Like

Ja man skulle kikke på den posten og så se med egne øyner. Jeg kan ikke si at jeg sitter igjen med det samme inntrykket altså. Men jeg har kanskje en dårlig egenskap i å ikke bare la slike ting passere i stillhet og heller trykke på “liker”. Så skal det neste gang. Liker bare at rett skal være rett :slight_smile: Det var ikke for å såre noen :slight_smile:

1 Like

Du har gjort det godt, det er det ingen tvil om og det er jo moro.

Selv har jeg vært alt for skeptisk, men slik er jeg alltid når det kommer til penger.

Er det så nøye da?

Absolutt ikke. Kan trekke tilbake alt. Timet perfekt :ok_hand: :ok_hand:

Var ikke det jeg mente, jeg ser ditt poeng. Men er vel ingen grunn til å strekke det ut mer enn nødvendig.

Men det er vel nøyaktig det du gjør nå som kommer inn fra sidelinjen? Vi har sluttet å kommentere dette nå.

1 Like

Jeg kjøpte aksjer på bunn jeg. men solgte aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaa aaaaaaaltfor tidlig.

6 Likes

Samme her, i alt for mange selskaper. Har gått glipp av mange kroner pga det :slight_smile:

Hehe, ja jeg har ikke pugget alle disposisjonene utover hele året og skal ikke holde deg til en standard at ALLE kjøpg og salg treffer 100% hver gang. :slight_smile:

Bare mente bestemt jeg husket at du var den som traff planken absolutt helt på bunnen der.

Jeg for min del begynte å kjøpe for tidlig på vei ned så fikk en voldsom drawdown, men turte heldigvis å sitte long utover

Edit:
Og så er det også en greie dette å ikke være permabear eller permabull som er viktig.

2 Likes

Jeg er både permabull og permabear, så har jeg heftige diskusjoner med meg selv om hva som er riktig. Treffer aldri spot on fordi det alltid skal hegdes, men blir heller aldri rekt. Slow and steady wins the race.

2 Likes

23 mars '20 09:29

Skulle så klart ha beholdt disse lenger, men setter også pris på skryt fra @Savepig for at jeg var en av de få som rådet til kjøp på bunnen :blush:

Kan vel også legge til at jeg ikke solgte noen aksjer i 2020.

Så gjelder det å ha et åpent sinn og lære av sine feil.

5 Likes