Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Tror helt ærlig på ny revolusjon før systemet pdd lar markedet kræsje så mye som enkelte her tror

1 Like
1 Like

Får se om han treffer bedre enn i september når lampene lyste rødt :sweat_smile:

1 Like

Jeg tror jo det er lurt å selge / ta gevinst i slutten av april. Vi har alle våre teorier.

3 Likes

Hva gjør vi med porteføljene om Suez-situasjonen blir langvarig? Kan vel snu opp ned på supply chains som allerede er stressede, uten at jeg helt ser hvordan og i hvilken grad.

1 Like

Jeg har for lenge siden kuttet å lese Sommerfeldt. Han er kronisk i utakt, men får spalteplass hver helg. Sikkert fordi FA liker å la folk drite seg ut på forsiden.

Leser heller kommentarene fra Christian Lie i Danske Bank.

Han har god innsikt og erfaring, og så hjelper det sikkert at jeg deler hans markedssyn og tanker om hva som har og vil fortsette å drive markedene :wink:

3 Likes

Vil tro de får orden på det relativt kjapt, må jo være mye penger i å få proppen bort.

Mye gode memes dog. :slight_smile:

1 Like

Haha ja. Internett er utrolig i slike tider :joy: Men det er ofte de scenarier med lav sannsynlighet for å inntreffe man bør være forberedt på.

:grimacing:

Finner ingen gode kilder på det foreløpig

Edit :

:sweat_smile::sweat_smile:

bilde

2 Likes

nyhetsklippet under var veldig sparsommelig med hvem som hadde konka. Sår i DN artikkelen.
image

:man_shrugging:
Screenshot 2021-03-29 at 09.03.26

1 Like

norge og sverige har tatt ferie ser det ut til

1 Like

12:36:11

Mads Randen

Flere store banker faller på børs mandag

Analysesjef Pål Ringholm i Sparebank1 Markets frykter problemene for hedgefondet Archegos Capital kan føre til at bankene fremover vil bli strengere med utlån og at man dermed stimuli i aksjemarkedet.

Uroen sprer seg nå blant store internasjonale banker Japanske Nomura er i dag ned hele 16 prosent, Credit Suisse er ned 13 prosent, Deutsche Bank har falt fem prosent, og sveitsiske UBS er ned tre prosent. Amerikanske Goldman Sachs og Morgan Stanley er begge ned tre prosent i førhandelen i USA.

1 Like
3 Likes

Som kapitalist sitter jeg med 100% fortjeneste det siste året. Som lønnstaker sitter jeg igjen med kraftig inflasjon, lite lønnsvekst og lav rente på lånet.

4 Likes

Ja, samme her: min kapital jobber for tiden mye bedre enn meg

Jepp, og hadde jeg ikke har råd til å kjøpe bolig, så hadde jeg nå bare hatt dårlig lønnsvekst og høy inflasjon. Tror jeg hadde vært rimelig forbanna.

4 Likes

Systematisk problem i veldig mange land, og dette er vel det som kommer til å stå som en av baksidene ved å tukle med pengemengde/rentene og prøve å lage vekst uten at realøkonomien nødvendigvis er der i syklusen.

Ang inflasjon så er vel det baksiden av corona, da det er logistikken og handelskjedene som er herpet. Ser helt direkte at prisene på frakt over grensene har gått ville veien oppover. Og meg som er så vidt i utkant har fått enda dårligere vilkår. (ikke uvanlig å få surcharge på 30-50% ekstra nå, det var uvanlig før)

Men hvordan dette skal løses, før det går så langt at det løser seg selv i et klimaks av et eller annet slag er vanskelig å se. Vi lærer fortsatt, men liker dårlig at systemet nå er så defekt at alt sentralbankene forsøker, ender så og si direkte rett i lomma til de ultrarike. (synd å si det men da er det en fix som virker hver gang og det ender med at pengene er verdiløse)

1 Like
1 Like