Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

QE skjedde etter finanskrisen.

Ja, selvfølgelig, jeg bare har aldri hørt en norsk analytiker være så åpen om det før :slightly_smiling_face:

Hva skal han si da? Alt er jo stimulert :slight_smile:

1 Like

Jeg tror alt er simulert - men det er kanskje to sider av samme sak :thinking:

In other news, SPX finner rejection på den lange motstandslinjen igjen…

2 Likes

Blir spennende å se om vi får “follow-through” i morgen

At det snakkes om rentehevinger og ikke beroligende prat om at man skal gi mer stimulanser lover godt.

2 Likes

Enig - selv om det kanskje ikke skjer før til høsten så kan man kanskje begynne å prise inn noe alt nå.

VIXen med spike opp (+11.74% i skrivende stund) og er over 20 igjen.
Får håpe den klarer å holde seg ut dagen :slight_smile:

2 Likes

Investing er nede, men med et fint bilde

1 Like

Aksjemarkedet 2020 og 2021:

LOL gjett hvilken jeg shorter :see_no_evil:

2 Likes

Svenske børsen er jo på steroider, går som en kule jo.

Jo takk, jeg ser det :rofl:

Du har tjent på så mye annet, det tapet der er vel som ett sandkorn i Sahara…

Hehe, går nok bra har bare 1,5 gearing.

Har sluttet med bear, går 98,67% av gangene feil vei.

2 Likes

Har hatt noen små tap i denne hausse perioden, men tenker at det kanskje er verdt det om man treffer på neste store nedgang. Man får sette en rimelig stop loss så det ikke blir for stort tap hver gang. Er fortsatt med her.

1 Like

Det klør etter å sette en ny bear, men så skremmer denne fomoen fra he***** meg. Beklager ordvalg :slight_smile:

1 Like
3 Likes
2 Likes

Så en youtube video med en trader som snakket om “delayed effect” som et fenomen man kan utnytte som retail; basically så går teorien ut på at store fond ikke bare kan snu seg rundt på 1-2-3 og dumpe over en lav sko. Det er ikke slik de opererer. Ofte må de ha interne møter etc. før de kan fatte beslutninger som går på opp og nedvekting av portiser - dvs. at når man ser et initielt fall, så får det ikke alltid traction med en gang. Det tar litt tid før det kommer (det samme gjelder jo selvfølgelig motsatt vei). Nå snakket han om enkeltaksjer i denne sammenhengen men jeg kan jo se for meg hvordan det vil se ut for indeksfond og pensjonsfond som synes markedet ser boblete ut. De vil jo ikke skape krakk så man selger seg ut gradvis, på oppturene.

Synes dagen i dag for OBX sin del var meget choppy. Ingen tydelig retning. Vanskelig å tolke, så holder bare på bjørnene inntil retningen er avklart skikkelig. Patience is a virtue :slight_smile:

3 Likes