Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Veldig kort bounce i Stockholm i hvert fall og tiltagende etterfølgende panikk -3,22%

Hehe, nei, det var det da - jeg skal inn med det jeg gikk ut med, jeg liker bare å ta gevinst litt kjapt når ting er så volatilt som nå. Har jo fremdeles en ganske god bjørnebinge her.

Men vi er nok programforpliktet til å tro at enhver dipp skal kjøpes, så godt mulig denne dippen (og eventuelt påfølgende bounce) er en bulltrap. Maybe this time, it’s different? :sweat_smile:

Kan ikke huske en dag hvor det ble trigget så mange kursalarmer på min watchlist, så det er definitivt flere aksjer som nok kommer til å få en bounce ila. de kommende dagene (disse nivåene er satt ut fra bear case, så jeg får justere bear caset siden det gikk så fort :sweat_smile: )

Så får vi se om det er hold i fallet nå, eller om det bare er en liten dipp. Kahoot-traden er meget kortsiktig - har fulgt lenge med på den for en inngang, og dagens volum føles som kapitulasjon (ja, jeg vet det har vært emisjon her :slight_smile: ).

Treffer jeg oppsidetarget på den så blir det desto mer bjørner ved neste korsvei :bear:

God middag!

1 Like

Blir nok en kraftig rotasjon fra vekst til verdi:

1 Like

2 Likes

CPI tallene kom ut!

CONSUMER PRICE INDEX – APRIL 2021

The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) increased 0.8 percent
in April on a seasonally adjusted basis after rising 0.6 percent in March, the
U.S. Bureau of Labor Statistics reported today. Over the last 12 months, the
all items index increased 4.2 percent before seasonal adjustment. This is the
largest 12-month increase since a 4.9-percent increase for the period ending
September 2008.

https://www.cnbc.com/2021/05/12/consumer-price-index-april-2021.html

1 Like

1 Like

Kom du deg ut av Kahoot?

1 Like

Ja, solgte så fort jeg så CPI tallene :sweat_smile:

(Var litt usikker dog for det var en delayed reaksjon både i Kahoot og indeks synes jeg.
Fikk ikke akselerasjon på fallet før 5 minutter eller mer, senere… :slight_smile:

1 Like
3 Likes

Liten tvil om hvlken sektor man bør være invistert i, dersom man satser på enkeltaksjer:

Videre sektorrotasjon

Olav Chen sier at han venter en videre rotasjon fra vekstaksjer og til mer verdiaksjer i tiden fremover.

– Jeg tror at sektorrotasjonen fortsetter fra vekstaksjer og til mer verdiaksjer. Det er grunn til å tro at energiselskaper og globale verdiaksjer vil gjøre det godt i tiden fremover, sier han.

1 Like

Ser ut som det meste faller i statene nå

Fremdeles potensial for nedgang på nasdaq. Men kan være verdt å sammenligne reaksjonene med hverandre når vi får bekreftet en bunn.

Når vi ser på S&P foreløpig, så har vi hatt større korreksjoner i trenden på vei opp. Nå har ikke vi fått bekreftet noe bunn enda, og føler selv den svever litt i “no mans land” nett nå. Selv om den er ca midt i trendkanalen.

Greit børsen er stengt i måro :joy: :joy:

2 Likes

Går unna i statene nå

Screenshot 2021-05-12 at 21.51.00

2 Likes

Rimelig heftig ja, flaks for oksene det er stengt her i morgen :sweat_smile: Håper å kunne få litt flere bjørner på fredag hvis det bouncer i US i morgen (og dermed opp her hjemme på fredag? :roll_eyes:)

1 Like

1 Like

0,8% inflasjon fra mars til april? Det blir meget spennende å se hvor “transitory” denne inflasjonen blir! :slight_smile:

2 Likes

Deilig for oksene med en liten pust i bakken nå. De har løpt som gale i et år.

Vi får se hvor lang hvile de trenger, de er noen tøffinger :sunglasses::muscle:

2 Likes

Får se hvor tøffe de er når året er overstått :wink:

S&P weekly - se på moment…

OBX

MACD krysset jeg har snakket om bekreftes nok på fredag…

1 Like

Up we go!? :roll_eyes:

1 Like

W-shaped recovery? :slight_smile:

1 Like