Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Kan ikke skjønne at det kommer inflasjon når hver tredje dollar i sirkulasjon ble trykket siden krisen startet. :slight_smile:
Pengene sitter som regel løst i Monopol også når en eller to spillere har veldig tykke papirbunker i hendene.

2 Likes

Bill Dudley, tidligere sjef for New York Fed, skriver i en debattartikkel at markedets renteforventninger er for lave. Det har han gjort før også, men inflasjonstallene gjør advarselen mer aktuell.

«Ikke bare blir Fed nødt til å heve rentene, men rentene vil sannsynligvis gå mye høyere enn investorene venter,» skriver han.

Transitory my ass, Powell… :joy:

1 Like

Dax -1.37%

1 Like

Rødt, rødt, rødt - over hele linja… :thinking:

Går ikke så mye bedre for Bitcoin…

https://www.cnbc.com/2021/05/13/bitcoin-btc-price-falls-after-tesla-stops-car-purchases-with-crypto.html

image

Rart å ombestemme seg på under to mnder…

Bitcoin i 35k

Tesla buys $1.5 billion in bitcoin, plans to accept it as payment

PUBLISHED MON, FEB 8 20217:48 AM ESTUPDATED MON, FEB 8 20211:43 PM EST

Bitcoin i 52k

12.mai - Bitcoin i 50k
“Tesla CEO Elon Musk tweeted that the electric vehicle maker would suspend car purchases using bitcoin, citing environmental concerns.”

Wow, tok det i underkant av 6mnder for han å forstå at kryptovaluta ikke er miljøvennlig? Forbanna troll.

3 Likes

Og olje :see_no_evil:

1 Like

Har vel solgt for å pynte regnskapet igjen…

– Etter den fantastiske gjeninnhentingen siden slutten av mars i fjor, er prisingen av aksjemarkedet et sted mellom 1929 og dotcom-boblen, sier Ringholm på telefon til E24

Tok en liten telling med ATR scaling 30 min chart for å se hva slags potensial vi har i nærmeste fremtid.

Har 2 tellinger, og som vanlig blir utgangspunkt tatt fra LPSY. Og selve nedtur bli regnet fra LPSY og toppen av aktulle rangen som blir telt.

Første telling i gult gir meg et target mellom 4010 og 4030.
Andre telling hvor vi tar høyde for mer av rangen gir meg et target mellom 4026 og 3920.

Grunnen til det store spranget på telling nummer 2 er at man alltid tar utgangspunkt fra toppen av aktuelle range som blir telt og siste push til oppsiden før brudd ned uten pullback opp igjen i range (LPSY) når vi teller distribusjon. Dette gir de mest konservative estimatene.

Ser man prismessig gir begge tellinger utslag . Hvor den korteste tellingen ser ut til å vise seg som foreløpig støtte. Mens den største tellingen akkurat ble touchet ved en springtype action.
Men fremdeles betydelig potensial for mer nedgang. Hvis resten av rangen får utspille seg.

2 Likes

Ikke overraskende etterfølges første bjørneartikkel av en bounce - får håpe det kommer en “Tidenes kjøpsmulighet” artikkel snart så vi kan fortsette nedgangen.

2 Likes

Er sånn sett fint ifht. å laste opp mer bear da :blush:

1 Like

Phew - det ville tross alt vært forferdelig med noe særlig mer enn 10% ned etter 1000% opp siden 2010 (NASDAQ).

2 Likes

Sånn moment ser ut så tenker jeg bouncen godt kan vare til en re-test av bruddet (4200ish?)

Viktigste er at vi ikke får en higher high… :blush:

2 Likes

Suprise suprise

2 Likes

Vil se om den klarer å karre seg over 4100 området og holde seg til slutten på fredag. Klarer den det er det utrolig sterkt.

3 Likes

Jeg elsker optimismen i bjørnetråden. Får håpe det går som dere tror så mange som sitter med litt vel høy risiko rekker å vekte seg om til en mer balansert portefølje.

2 Likes

Det er 2 scenarioer.

Den holder nivået ut fredag, som vil være meget sterkt. Eller den blir avvist på slutten av dagen og vi skal ned å snuse på 3900 området en plass.

Da er det bare å vente å se på bekreftelse for å se an veien videre. Nå er det ikke mye man får gjort i dag, men verdt å ha i bakhodet når børsen åpner i morgen. Enten man tenker på å selge eller kjøpe bjørneposisjoner.

1 Like

Alt jeg sier er at jeg ikke tror vi har sett en blow off top enda, og at de neste månedene fremover kan potensielt bli eksplosive til oppsiden. Det er min tro, og jeg kommer til å gi lyd fra meg når jeg går bear igjen senere i år :crossed_fingers::smiley:

4 Likes

Før man får en blowoff top trenger man å få inn masse shortposisjoner - som senere må dekke seg.

Ned til 3 930 - 3 950 (close), med panikksalg og shorting underveis hadde vært perfekt. Tror ikke man får inn enormt med shortere hvis fallet stopper her.

3 Likes