Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Forsåvidt enig i påstanden. Vi får vel ikke svaret på om det er en dead cat bounce vi får nå eller om dette var en kjøpsmulighet før neste uke som @rosk82 er inne på. I og med at mandagen også er stengt her hjemme så skal jeg prøve å holde meg i cash ut dagen i morgen.

Put to call ratioen har nå (marginalt) overvekt av puts… :man_shrugging:

Hørte gjennom podcasten nå; hvis du ikke blir bear etter å ha hørt den så kan jeg ikke hjelpe deg :see_no_evil:

Hvilken Podcast?

Tar den her fram igjen.

Ikke så verst spådom Master Wu fikk her. Bommet toppen med 18 poeng.

Han har så langt i år truffet meget bra. Å for den som har «tro» på slikt, vi er inne i Mercury retrograde periode nå. Ta en kikk på bildet å se om dere ser hva skjedde forrige gang vi var inne i retrograde periode.

bilde

Har fått «kjeft» tidligere for at jeg callet topp, så skal ikke gjøre det, men håper virkelig folk ikke brenner seg med å kjøpe den dippen her.

Avslutter med denne:

God bless!

2 Likes

Denne episoden @Kakebart

1 Like

Ut på SL ca break even, så da kommer nok det store fallet neste uke :see_no_evil:

2 Likes

Typisk «risk on» signal i min verden:

3 Likes

Kan du forklare litegrann for oss som ikke har vært med så lenge?

Når du har en ticker som er X / Y så er det “hvor mange av Y får du for X”. Normalt er dette valutamarkedet (FX markedet, FOREX, Foreign Exchange). Eksempelvis USD / NOK (dollar), EUR / NOK (Euro), eller i dette tilfellet CHFNOK (CHF / NOK), som er sveitsiske franc målt i norske kroner. Man har også dette som BTCUSD Eller BTC / USD som er bitcoin målt i dollar.

Sveitsiske franc er en av de mest likvide valutaene i verden, og ofte ansett som en trygg havn i usikre tider pga stabilitet osv osv osv. Dvs at den styrker seg i krise/nedgangstider. Når den faller er det typisk ett tegn på at folk søker seg ut av trygge havner, og over i mer risikable investeringer.

For min del følger jeg ikke valutamarkedet/råvaremarkedet normalt fra dag til dag (eller time for time), så dette er noe jeg ikke ville fanget opp.

6 Likes

Avsnitt nr. 2 var svaret på det jeg lurte på, takker :clap:

3 Likes

Økt appetitt på norske kroner skjer i 49 av 50 tilfeller kun når det er økt risikoappetitt i hele det finansielle markedet.

Så for meg et klassisk bullsignal, for andre not so much sikkert :blush:

6 Likes

Bjørnene klarer liksom ingenting for tiden, lykke til neste helg ?

4 Likes

:rocket::grin::sunglasses:

2 Likes

Eneste man kan måle BTC i :slight_smile:

2 Likes

Det kommer nok til å bli veldig deilig å si “hva var det jeg sa?” når det endelig krakker. Hvis man har tatt feil i ett år, er det ikke på tide å innse at slaget er tapt? Det kan jo ikke krakke, for da er verden finito… :scream:

1 Like

BTCBTC graf:


1 Like

Hvem som kan si hva er vel ikke så relevant/viktig, men jeg tror at den som har en fleksibel holdning til markedet, med moderat risiko som tar hensyn til flere mulige scenarioer kommer til å klare seg greit gjennom hele syklusen. Kjedelig kanskje, men spenningen av en tom bankkonto kan jeg leve uten.

7 Likes

100% enig med @holmes. Blir nok mer bjørner til uken om bjørneflagget til @anon80503862 utspiller seg. Holder samtidig sannsynligheten åpen for at vi kan lage ny ATH, men mest sannsynlig tror jeg på lower low og trekant - spennende tider for sure :wink:

2 Likes

(ikke sett enda, poster for ikke å glemme)

E24 har begynt å spre FUD. Som de sa i sist pengepodd så fungerer media som en katalysator, både opp og ned :wink:

1 Like