Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Konsensus ser ut til å ligge mellom 6-700k. Min antakelse er at tall høyere enn dette (og helst over 1 million) burde være negativt for markedet da det på sikt betyr at FED kanskje må trappe ned QE kjappere. Dersom tallene kommer inn rundt eller under forventning, forventer jeg at rallyet fortsetter. Dette er min tolkning, og den kan selvfølgelig være helt feil :grimacing:

1 Like

Bjørne-anekdoter :slight_smile:

Ja, det er vanskelig å si.

Tror ikke markedet helt vet det heller. Bra er dårlig og dårlig er bra.

Gode tider er dårlig for da skal renten opp, og det vil kvele aksjemarkedet. Dårlige tider er bra fordi da må rente være lav og festen på børsen kan fortsette.

Litt av et paradoks!

1 Like

Jeg ville ikke ha definert det som et paradoks. Men det er ganske tragikomisk catch 22 situasjon ja… som ingen ansvarlige virker å verken ønske eller evne å få oss alle ut av :frowning:

1 Like

Føler egentlig at bra og dårlig har vært bra den siste tiden. :slight_smile:

Stemningen er til å ta og føle på :smile:

image

Med null-rente så har ikke FED andre valg enn å trykke penger. Og gjeldsberget øker. Til slutt går det ikke lenger, og “the big bang” kommer.

Det finnes en vei ut av uføret; inflasjon.

Inflasjon er det eneste som kan ‘‘spise’’ opp gjeldsberget. Og det er vel det som er planen til FED slik jeg har forstått det, ref YCC.

4 Likes

Opp?

Eller ned?

Så lenge de ikke rører renten så skal vi bare opp opp opp…

4 Likes

Hjelper ikke, @Nocturne

Hva hjelper ikke? Tallene er ute - ser bullish ut mtp. at de var lavere enn forventet.

Se lenken :wink:

Forøvrig; jeg synes det er meget interessant å se på charts i realtime mens slike data slippes for å se hviken effekt det har / om det har noen effekt. I dette tilfellet; S&P futures; falskt brudd opp av formasjonen jeg postet lenger oppe rett etter tallene kom ut, og så rett ned igjen.

Markedet er altså uenig med seg selv om hvordan dette skal tolkes :slight_smile:

1 Like

Det sender ikke børsene ned var det jeg mente. Du ønsker vel at det skal bli bear market snart?

Det ville sendt børsene ned om de kom inn høyere enn forventet?
Men jeg er overrasket over den trege markedsreaksjonen, ref. chart jeg postet i forrige innlegg.

Se nå:

1 Like

Poenget mitt er at markedet ikke bryr seg om dette. Som @InVivo skrev over så er dagens rentenivå = bull marked

1 Like

Selvfølgelig gjør de det! :smile: Se på futures chartet da… :roll_eyes:

1 Like

Med en gang, ja litt sikkert. Men så snur det nok opp igjen og disse tallene er kjapt glemt. Akkurat det samme skjedde sist