Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Shiit our man michal burry er tilbake, hadde ikke fått med meg dette. Spørmålet er hvor tidlig ute han er denne gangen, han pleier å være tildig ute med 1 til 2 år

Han har vel advart en stund allerede :wink:

yer, men hadde ikke fått med meg at han var tilbake igjen nå nylig. Han ble jo tvunget vekk fra twitter av sec første gangen for et halvt år sia eller noe? Så vi er et halvt år til et år igjen kjangse. Igjen nordnet where is my call options! Vil ha call på TBT og ttt

1 Like

Den amerikanske sentralbanken holder renten uendret – varsler to rentehopp i 2023

Den amerikanske sentralbanken ser for seg to rentehopp i løpet av 2023, og øker anslaget på inflasjonen til 3,4 prosent i 2021.

I mars trodde derimot ikke sentralbanken at inflasjonen skulle bli mer enn 2,4 prosent.

3 Likes

Begynner FED å forstå at de ikke har kontroll?

*POWELL: MUST BE HUMBLE ABOUT OUR ABILITY TO UNDERSTAND DATA

2 Likes

Nå bærer det utfor :see_no_evil:

3 Likes

Indeksene ser rimelig greie ut?

1 Like

Synes du?

En hel prosent ned :yawning_face:

1 Like

Ja, får se an close og jeg har ikke sett på enkeltaksjer, men jeg tolker det foreløpig som at det er rimelig stor motvilje mot et fall.

Hva ser du på?

Minus 0.6 % på DJA
Minus 0.4 % på Nasdaq
Minus 0.48 % på S&P 500

Bjørnene kommer til å veie 20 kilo etter 2021, helt utmagret stakkar :wink:
FED lover gratis penger i 2 år til. Børsene takker ikke nei til det.

3 Likes

Jeg elsker den selvtilfredse tonen her inne på bjørnetråden fra alle longere :wink:

Jeg tenkte kanskje du hadde en vinkling jeg kunne lære noe av :slightly_smiling_face:

1 Like

Skjønner jeg godt, kanskje det gir et håp om at verden går ikke i dass, tross alt :wink:
Hvem tjener egentlig på det?

Myndighetene ønsker det i alle fall ikke, og investorene som ikke ønsker å gå samme vei som myndighetene, jobber mot tidenes motvind.

Da vinner man i så fall against all odds. Momentumet er opp, opp, opp.
Dessverre (?)

1 Like

"This is not what the market expected,” said James McCann, deputy chief economist at Aberdeen Standard Investments. “The Fed is now signaling that rates will need to rise sooner and faster, with their forecast suggesting two hikes in 2023. This change in stance jars a little with the Fed’s recent claims that the recent spike in inflation is temporary.”

Markets reacted to the Fed news, with stocks falling and government bond yields higher.

Det er ikke fallet ila. en dag man bør se på. Markedet ser fremover. Vi får se hvordan inflasjonstallene ser ut om en måneds tid og hvordan sentimentet ser ut fremover. Best case for Bulls går vi sidelengs gjennom sommeren :wink:

3 Likes

All grunn til å være svært forsiktig her

2 Likes

Riktig, samme tonen som de siste 12 månedene der altså :wink:

Oksene har bare flaks, hvor lenge kan det vare liksom…

«Alle» har skjønt at inflasjon kommer etter tidenes shutdown, hva annet kan man forvente? Hadde den ikke kommet hadde jo verden fortsatt stanget i veggen og myndighetene hadde pøst på uten nytte.

Inflasjonen er ønsket; det bekrefter at alle hjulene ruller for fullt igjen og at det er business as usual.

Mitt hovedsyn og posisjonering er fundamentert på at dette har proffene investert etter lenge, og derfor kjørt markedene opp ved å gå all inn long.

3 Likes

Jeg tror også man har priset inn dette og investert deretter, spørsmålet er hvor mange som alt er investert og på kreditt. Alt er jo rekordhøyt, og det kan kanskje pågå en stund til, men alle vet jo at før eller senere så får man en reversion to the mean. Har tilgode å se et marked som ikke har gjort det enda, så kan man diskutere hva denne “mean” er. Mitt poeng bare at ting er strukket, veldig langt og lenge og en skikkelig korreksjon bare ville vært sunt i det lange løp. Jo høyere ting går, jo mer risikerer man og jo mindre avkastning får man ved inngang (i allefall på mellomlang sikt).

1 Like

-0,4% = Buy the dip!

1 Like