Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det er ikke noe andre steder og sette pengene så dette kommer til og gå helt til det ikke går…

Likte kommentaren i video.
Powell sier vi har verktøyene som trengs:
Jeg har en pistol i hånden og jeg har hodeverk…. Ingen vil trykke på den knappen før hodeverket er ganske ille. Vi er vel nå på smerte level 3-4 (av 10) hvor fort det går kommer an på inflasjon (og pengetrykking er konstant morfin inn i hodet det fikser ikke noe men holder smerten nede)…

1 Like

Niet :upside_down_face:

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 19. aug 2021

XACT OBX Bear har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på kort sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 14.67 poeng. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 14.67 poeng ved reaksjoner tilbake. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker indeksen. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.

Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 78)

2 Likes

A U.S. stock-market pullback of 10% “seems quite reasonable” and any catalyst for weakness should be closely watched as valuations are no longer attractive amid a long stretch of “discomforting sentiment signals,” according to Citigroup analysts.

“Our panic/euphoria model remains very elevated and is warning of coming losses,” the analysts said in a Citi research note after markets closed Wednesday. “This is the longest period of ebullient readings without a market correction since 1999/2000 and we anticipate that something will give.”

2 Likes
2 Likes

– Med et økende antall coronasmittede, spesielt i USA, er trusselen fra deltavarianten i ferd med å bli mer tydelig, noe som gjør at investorene tar mindre risiko, sier Venkateswaran Lavanya ved Mizuho Bank til AP.

Også Hilary Kramer, investeringssjef ved Kramer Capital Research deler synet.

– Deltavarianten er betydelig mer alvorlig enn noen priser inn i markedet, sier Kramer til Bloomberg.

1 Like

Nye smitterekorder i Asia

I Japan settes det daglig nye smitterekorder – med over fire ganger flere bekreftede tilfeller enn de tidligere smittetoppene. De pågående restriksjonene er forlenget frem til 12. september. Halvparten av den japanske befolkningen har fått første vaksinedose.

I Sørøst-Asia er det rekordhøy smitte og restriksjoner. Underleverandører i Malaysia, Thailand og Vietnam er viktige brikker i japanske selskapers forsyningskjeder. Smitteutbrudd ved enkeltfabrikker i disse landene fører til alvorlige forstyrrelser i de globale forsyningskjedene.

1 Like

Gode nyheter, tenkte jeg måtte skue hunden på hårene, og jeg er positivt overrasket over at det går så bra i kina mtp virus :upside_down_face: :laughing:

2 Likes

Den Kinesiske mur ser ut til å være tett.

Hvor ser du den oversikten?

:joy:

3 Likes

De pengene er forlengs betalt ut i bonus

Fortsatt det samme som gjelder; buy the dips and stay calm & long.

2 Likes

Som faen å det :poop:

Ser slik ut, merkelig at fed bare kan pumpe slik som de gjør.

1 Like
1 Like

Vi kjenner alle til “the halving” i Bitcoin, men her tror jeg det er en ganske ANNEN type halvering vi kommer til å bli kjent med resten av dette året.

1 Like

… RIP bears :sweat_smile:

1 Like

Burry strikes again!

1 Like