Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Her er oversikt over strømpriser, at disse er 100-1000 % over fjoråret er ganske sikkert. Sammen med alle andre prisøkninger (bensin, bolig skatt hvertfall her i Stavanger , Forsikringer materialer osv) så har jeg ingen tro på at inflasjon er så kortvarig som det snakkes om. 3-6 mnd så får man se.

Hvis det regner mye i høst, hva sier du da? :stuck_out_tongue_winking_eye:

At strømprisen stiger er ikke først og fremst et utslag av inflasjon, men av at Erna har bestemt at venninna hennes i Tyskland skal få strømmen vår.

3 Likes

Så ikke fordi det ikke har regnet i hele sommer altså? :stuck_out_tongue_winking_eye: Svigers blir i Bergen og de gikk ukesvis uten regn. Iflg klimapessimistene skal det bli varmere og våtere, så dette burde være et unntak

Selvfølgelig spiller det også inn.

Men det som først og fremst er årsaken er at vi har lagt strømkabler til kontinentet. Takk, Erna og resten av EU-fåreskallene.

1 Like

Største makkverk av politikerene i senere tid. Alle som er litt oppegående skjønner at dette vil slå negativt ut for Norge.

Selv med lav nedbør peiser vi på med eksport til Europa. Og så klarer de å lire av seg at vi kan importere billig strøm når vi har mangel her hjemme…

Er så dumt så det går an å få det. Då kraftprisen i Europa er diktert av co2 avgiften og prisen på den “skitne strømmen”.

Se bare på Spania, der slite de med høge priser. Men får ikkje lov å gjøra justeringer innad i landet då det er EU/ACER som styre sjappo. Hadde vi ikkje eksportert så mye som vi gjør hadde vi hatt plenty av strøm her på berget! Satan til makkverk! :joy::joy: Tror eg må ha meg ein øl eller noe.

4 Likes
1 Like

Hva hvis vi ikke stopper det helt opp denne gangen? :thinking:

Fet som er problemet er vel og at det blir mindre snø slik at det ikke samles opp til sommeren, og når det blir varmere flyttes vel regnet til andre steder eller mer ekstremt slik at vi ikke klarer og samle opp dette.

Men nå kommer jo og kabel til UK som drar prisene enda mer opp…:flushed:

Godt å se at Bear-markedet er over for denne gang.

Neste stopp 1500 på OSEBX :money_mouth_face:

1 Like

Famous last words :see_no_evil:

Prøver meg på nytt ved 1200 :slight_smile:

Har du ikke en ny graf eller statistikk som viser at markedet er bare noen dager og timer unna en fullstendig kollaps :grinning_face_with_smiling_eyes: :wink:?

Nei, markedene jobber i vei, mens jeg kan Lene meg godt tilbake og sjekke status om en måned eller to. Tipper at mine bjørner er fete og fornøyde da. Så får dere andre kose dere foran skjermen med slow tv - minutt for minutt studere hver candle stick

2 Likes

Holmes sjekker status om en måned eller to:

5 Likes

Den dagen @holmes snur til bull uten at det har krakket enda, da blir jeg nervøs :sweat_smile:

1 Like

image

3 Likes

Det der hører hjemme i meme-tråden :smiley:

Oh well, er nok lurt å sitte i selskaper med solide finanser nå. :slight_smile: