Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

SAS opp 170% på 3 uker…

Kjekt når mange slår av lyset og peiser på :slight_smile:

1 Like

Folk og institusjoner tør ikke la sjansen gå fra seg - the Golden Bull Run - selv om de sikkert intuitivt skjønner at det ikke kan være så lett, alle kan ikke bli kong Salomo.

Lurer på hvor mye mindre verdt en NOK anno 24.11 er kontra en NOK 1.3 f.eks, eller en dollar for den saks skyld.

Greia er at NOK er ikke blitt vannet ut. Norge har ikke trykket opp mer penger. Dvs kjøpt egne statsobligasjoner. Det har både EU, USA og veldig mange andre land. Det vi har gjort i Norge er å senke lånerenten så langt ned at å låne NOK er så å si gratis.

For å si det sånn, jeg og samboeren kjøpte et hus i fjor og nå dekker utleieleiligheten det som ville tilsvart rentene på hele kjøpesummen + litt avdrag.

1 Like

Ja, antakelig derfor boligprisene noen steder stiger også. Kan jo like godt nagle ned penger i fast eiendom mens de enda er verd noe.

Alt skal opp! Crypto, gull, olje, aksjer.

Og jeg sitter med mye cash og lurer på hva jeg egentlig driver med.

3 Likes

jepp … Nå kommer nok ATH på Oslo børs imorra og, når kl slår 09:00 :stuck_out_tongue:

Må si jeg syns det er urovekkende at egentlig bare ALT buller på som F … Ikke en sky på himmelen nå , og Greed på nesten 90% :open_mouth:

Ett par kompiser som har hivi seg på børs fra forrige uke nå og ,som aldri har handla før…
De har handla noe som er ‘‘billig’’ bare , uten og vite noe mer … Men han ene er jo fornøyd med 44% på 3 dager og han andre solgte NAS idag :stuck_out_tongue:

Jeg gratulerer , men sier at : DET HER, det er ikke normalen altså … :stuck_out_tongue: hehe

1 Like

Nei, situasjonen er milevis unna normalen, og det må man prøve å agere på så godt man kan. Viktigste er vel å være ydmyk på at ingen helt klarer å gjette hva som er riktig

2 Likes

Jeg hørte dette var den nye normalen. Vi kan bare ta opp så mye lån vi vil. Vi kan betjene gjeld med mer gjeld. Who cares? Vi må feste mens vi enda kan :blush:

Bare synd Ackman er bear ut året… :roll_eyes:

https://www.cnbc.com/2020/11/19/bill-ackman-is-bullish-on-stocks-for-2021-but-has-a-hedge-position-for-a-tragic-end-to-2020.html

4 Likes

Der Tanz auf dem Vulkan…100 years later eller Centennial Edition.

14:05:25

Jonas Solgård

Den britiske økonomien ligger an til å få det største fallet på over 300 år

Ifølge Storbritannias finansminister Rishi Sunak, som er medlem av det konservative partiet, har den britiske økonomien opplevd det største fallet i år på over 300 år i 2020.

Uttalelsen fra Sunak kom da finansministeren la frem tall i Parlamentet. Office for Budget Responsibility ser for seg at britisk økonomi krymper med 11,3 prosent i år, alt på grunn av koronakrisen.

– Selv hvis veksten kommer tilbake, vil den økonomiske aktiviteten ikke komme tilbake til førkrisenivåer før i fjerde kvartal 2022, sa Sunak, ifølge Sky News.

15:05:06

Kenneth Lund

Flere melder seg arbeidsledige i USA

For andre uke på rad øker antallet som melder seg arbeidsledige i USA, noe som øker frykten for at koronapandemien rammer økonomien hardere enn forventet.

778.000 har søkt arbeidsledighetstrygd i USA den siste uka, 30.000 flere enn uka før og også flere enn det analytikerne hadde spådd.

Før pandemien rammet USA med full styrke i mars, var det vanligvis rundt 225.000 nye ledige som søkte om støtte hver uke.

6,1 millioner amerikanere er nå registrert som arbeidsledige og mottar trygd, mot 1,7 millioner for ett år siden.

NTB-AFP

Møter naturlig nok på motstand her - spørsmålet er hvor langt ned den knekker nå :thinking:

2 Likes

Hadde vært hyggelig med litt salg på børsen også,men fornøyd med 5% Osebx i 900 ? og litt hyggeligere RSI :grin:

Jeg avventer 1800 på S&P.

1 Like

Hvem skal bruke alle disse pengene som trykkes til slutt ? :stuck_out_tongue:

Oljeprisen opp og oljebørsen OSE stenger i minus :upside_down_face:

1 Like

De med mye penger bruker den til å kjøpe assets som de selger tilbake til folk dyrere når inflasjonen går opp.

Du har jo ikke noen støttepunker utover nåværende kurs på den største trendkanalen? Hvordan setter du opp størrelsen på kanalen da?