Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Godt observert - linja må ha flytta på seg mens jeg holdt på.

Fixed (3 punkter på bunnlinjen, to på topplinjen med foreløpig rejection candle i går):

Pandemien er på langt nær over, dessverre:

i dag 04:12

NTB

Mer enn 100 koronadødsfall i timen i USA

Det ble onsdag registrert mer enn 2.400 koronadødsfall i USA, det høyeste antallet nye dødsfall på ett døgn siden mai, ifølge AFP.

i dag 04:13

NTB

Største smittehopp i Sør-Korea siden mars

Sørkoreanske helsemyndigheter registrerte 583 nye koronatilfeller torsdag. Det er det høyeste antallet nye tilfeller siden mars.

i dag 09:22

NTB

Tyskland passerte 15.000 koronadødsfall

Tyskland har passert 15.000 koronarelaterte dødsfall etter at det torsdag ble meldt om 389 dødsfall det siste døgnet.

51 min siden

NTB

Merkel forsvarer forlengede tiltak

Tysklands statsminister Angela Merkel mener det er nødvendig med strenge smitteverntiltak også i desember.

Merkel møtte torsdag i Forbundsdagen for å diskutere koronainnsatsen med de folkevalgte. Der forsvarte hun myndighetenes beslutning om å forlenge tiltakene inn i adventstida.

Innsatsen er nødvendig for å unngå at helsevesenet overbelastes, sa Merkel.

Hun viste til at tiltakene har ført til en reduksjon på 40 prosent i kontakten mellom folk. Men smittetallene har stabilisert seg på et høyt nivå, og det haster med å snu trenden og få dem ned, advarte Merkel.

Og det øker også kraftig i India. Blir lenge til samfunnet kommer tilbake til normalen. Og i USA er det regelrett krise i helsevesenet.

Underlig at børsene er i ATH, når bakteppet er så til de grader elendig, med høg arbeidsledighet, konkurser, flere land er nærmest konkurs med ekstrem gjeldsbygging, mye dårlige makrotall osv osv. England har den værste økonomiske nedturen på 300 år. Det sier litt. Men de fleste har vel skylapper på. Alt skal til himmels, no matter what.

Er det noen som har lest kloke ord om hva som kan bli konsekvensene av den enorme pengetrykkingen og gjelden som er bygget opp i løpet av dette året? Hyperinflasjon er jeg ikke interessert i, men andre forslag?

1 Like

En dollar indeks på stø kurs mot 5 year low i hvertfall

M2 tok seg et hvileskjær, men er på full fart oppover igjen nå

1 Like

Ser helt j… ut i USA nå:

1 Like

Må innrømme at jeg solgte alle mine Obxbear akser for et par dager siden.

November har vært et mareritt som Bear.

Ser etter en ny inngang.

Foreløpig har jeg verken tjent eller tapt på å gå ut av aksjen.

Totalt har jeg tapt mye på å være Bear i 2020.

Blir endel fratrekk på skatten.

2 Likes

Kommer vel noen skikkelig røde dager igjen. På et tidspunkt.

Selvsagt, har man da tapt 50% av kapitalen på et eller annet shitty fond må det ned 50% (ved 2x, så 100% gain) for at man er i null.

Jeg er mest irritert over at jeg mislyktes så totalt i å “make it” i år.

Ngmi.

1 Like

Det er litt forunderlig at folk er så complacent når alle varsellampene blinker “rødt”.
Kan smellen bli verre enn i Mars? Det virker som sentralbankene i allefall har gjort en god jobb med å få folk til å tro at man bare kan trykke seg ut av problemer. Innerst inne vet vi jo ikke hva konsekvensene av denne strategien er i det lange løp. Times will be interesting for sure :frowning_face:

1 Like

Første krakket som annonseres i media på forhånd om det stemmer :wink:

3 Likes

Nå er ikke jeg bear, men å kaste kortene nå, nææ, det hadde ikke jeg gjort

2 Likes

Selv menigmann vil vel synes det er merkelig å ikke bare tangere men òg gå forbi ATH etter alt det negative det siste året?

image

1 Like

Egentlig lever vi jo aksjemessig bare på gjeld og tilbakekjøp helt fra finanskrisen i 2008.

Nå er det arbeidsledighet, nærmest nullrente overalt, gjelde - og veien videre?

Inflasjon?

4 Likes

Vi legger inn 6. gir.

Og ingen er short?

image

VIX har ikke vært lavere siden februar.

7 Likes

Bull? :joy:

1 Like

For en overraskelse at dette kom på en helg…

1 Like