Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Ja, man kan ha verre inngang enn dette :slight_smile: - Monthly chart av OBX Bear.
Foreløpig en bullish engulfing candle der, men tynt tradet volum med 7 handelsdager igjen.

1 Like

image

Solgte den beardritten på open i dag.

8 Likes

Artige 4 min… her ser du hvor vanskelig det er og få noe ut av kina…

1 Like

FOMC-bounce for å danne høyre skulder? :thinking:

2 Likes

Gidder ikke trade her

1 Like

Mandagens buy the dip funket igjen :grin:

1 Like

Var vel ganske opplagt at noe som stod i finanspressen ikke kom til å være noen stor faktor :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan kjøpte du dippen? Fersking her, så du får unnskylde

Fond er jo ikke praktisk å selge seg inn og ut av. Enkeltselskaper følger jo heller ikke indeks. Benytter du ETF? Eventuelt andre måter å “trade” disse opp og nedturene?

Personlig kjøpte jeg aksjer i det selskapet jeg så på som minst sannsynlig at kom til å få noe varig effekt av en resesjon.

1 Like

Jeg synes et godt alternativ er bluechips eller andre selskaper som har tett korrelasjon mot indeks.
På den måten tar man større risiko enn å handle enn ETF, men prisingen er mer riktig: lavere spread og påslag, og man kan sortere litt på hva man tror vil hente seg best inn når markedet vender opp (hvis det gjør det da :wink: )

2 Likes

Det er det finanspressen skriver, mens USA venter på hva FED skal si i dag. Jeg er ganske sikker på at de driter i Evergrande :stuck_out_tongue:

6 Likes

Og hvilket var det? :grinning:

Tror at hvis jeg nevner det en gang til, så kommer noen til å eksplodere :joy:

Nekkar

6 Likes

Tipper FED fortsetter pengegaloppen men vil “vurdere” tapering i 2022.

Ny ATH incoming.

2 Likes

Såkalt «dead cat bounce»?

1 Like

Pilene peker fortsatt nedover :chart_with_downwards_trend:

2 Likes
  • Separately, the House of Representatives on Sept. 21 approved a measure to suspend the federal government’s borrowing limit until the end of 2022. The ceiling, suspended since 2019, went back into effect on Aug. 1, and a failure to increase it will leave the federal government unable to pay all of its bills starting sometime in October. The plan moves to the Senate, where Republicans have vowed to block it.

  • U.S. Treasury Secretary Janet Yellen said that a government default on its debt obligations would result in a “permanently weaker nation.” In an opinion piece in the Wall Street Journal on Sept. 19, she urged Congress to raise or suspend the current borrowing limit of about $28.4 trillion.

1 Like

Både «gjeldstaket» og evergrande er bare støy.

Ingen sjanse for at noen av delene vil påvirke markedet negativt.

Virker mer som et slags problem som man ønsker å hype så mye som mulig, slik at man kan late som om det er en stor seier når det blir løst i løpet av kort tid.

7 Likes