Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hvor henter du disse fra @Silvertailfox? Takk!:slight_smile:

Det har i allefall ikke vært billigere å gå bear i år :slight_smile:

I og med at oljen og energi-sektoren er ned og de andre opp så oppleves det som sektor-rotasjon på gang. Hvorfor eiendomssektoren er ledende (ref. bildet til @Krosta ) aner jeg ikke :man_shrugging:

1 Like

Entra drar opp en del, som skyldes ett kommende bud fra Balder…

Consumer prices rise at 5.4% yearly pace in September and stay at 30-year high

1 Like

Stemmer. Når det kun er 5 selskaper i sektoren skal det ikke mye til for at et enkeltselskap drar det opp.

Kanskje det. Her er jeg veldig usikker selv. Men når jeg ser på EQNR chartet lener jeg mot at den bare konsoliderer før videre oppgang.

Usikker selv; men oljeprisen ser veldig toppish ut (weekly) - litt tidlig å si kanskje, men candlen som formes nå på weekly er en typisk reversal, men vi må vente til fredag og close…

Kan være verdt å få med seg:

2 Likes

Dette blir ikke helt riktig. FED og alle andre følger kjerneinflasjonen som sist var på 4,0 prosent og som denne gangen også ligger der. Altså: Fortsatt høy inflasjon, men situasjonen er ikke blitt verre.

Briefing com: Total CPI was up 5.4%, versus 5.3% in August, and core CPI held steady at a lofty 4.0%.

Ja her har du nyhetene live. Kjempe kjekk for oss som liker fakta.

https://no.tradingeconomics.com/

1 Like

Morsomt med ny ATH i dag forresten :partying_face:

Det blir ikke fest på denne tråden av slik….
Jeg som kjøpte mine første bear x3 aksjer på lenge… -2.7%…. På første dagen :flushed:. Heldigvis gjør gull aksjene det godt…:dollar: … så i 0 i dag.

2 Likes

Du tenker at oljen skal ned siden du shorter osebx?

1 Like

Ligger helt i toppen av den fallende kanalen - får se om det snur ned igjen imorgen :pray:

2 Likes

Nei olje går videre opp. Men jeg tror risk reward ligger på fall. Jeg tror det er større sjans for at børs går 10% ned enn opp.
(I dag virket ikke det da)

Det er Nordnet sin versjon

1 Like

God stemning her idag? :upside_down_face:

1 Like

Du kan handle så mye du vil og handlene synes ikke. Så det er mye handler der. 100% likvid

Når alle vil at det skal opp og mer penger skal inn i markedet så stiger aksjer.
Det er jo ikke så mange alternativer heller. Så oss som er over gjennomsnittet skeptiske ligger i undertall.
Men nå sier jo fed at de kommer til og redusere støttekjøp raskere. Så det er bra for verden men usikker om det er bra for aksjer.

Husk at du selger og kjøper mot marketmaker, så likviditet har ikke så mye si.

Tips er å sjekke spread for salg/kjøp på de forskjellige produktene hos feks. Nordnet og handle den med lavest spread.

1 Like

Nedleggelsen har ingenting å si for trackeren. Det kan jo tenkes at folk velger andre produkter å hedge med; men som andre har påpekt har du en market maker som sørger for likviditet i papiret, så du risikerer ikke å stå der uten å ha noen å selge til :slight_smile:

Ring utsteder og forhør deg med de - vil anta at produktet skal fungere som normalt frem til sluttdato. Hvordan det gjøres opp på sluttdato, vil jeg tippe tvangsinnløsning til dagens kurs.
Men det blir bare gjetting.

NB! Vær også utrooolig varsom mot å ikke handle mot andre, det kan skje hvis feks. MM er ute av markedet en kort periode og ikke stiller priser.
Brant meg på dette ved min første handel - kjøpte av en som lå 10% over der MM kom inn igjen og stilte pris.
Du kan se dette ved å følge med på de største salgspostene og kjøp postene (MM).

Lykke til!

2 Likes